School inclusion in teacher training course in Physical Education

Authors

  • Khaled Omar Mohamad El Tassa Universidade Estadual do Centro-Oeste – UNICENTRO.Universidade Estadual do Centro-Oeste – Campus de Irati. Departamento de Educação Física. Irati, PR. Brasil. PR 153, Km 7, Riozinho. CEP 84500-000.
  • Gilmar de Carvalho Cruz Universidade Estadual do Centro-Oeste – UNICENTRO.Universidade Estadual do Centro-Oeste – Campus de Irati. Departamento de Educação Física. Irati, PR. Brasil. PR 153, Km 7, Riozinho. CEP 84500-000.

DOI:

https://doi.org/10.5902/1984686X17629

Keywords:

Inclusion, Teacher education, Physical Education.

Abstract

The vocational training for teachers occupies a prominent position in academic, professional and political debates related to school inclusion. This work's objective is to discuss how the training process is conducted in an undergraduate degree in Physical Education brings the theme "school inclusion", aimed at teaching preparation for professional intervention in inclusive educational settings. Results indicate that Physical Education, based on a critical vision of itself, with special attention to the formative processes unleashed in universities, can contribute to the achievement of respect for difference and diversity in the school.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Khaled Omar Mohamad El Tassa, Universidade Estadual do Centro-Oeste – UNICENTRO.Universidade Estadual do Centro-Oeste – Campus de Irati. Departamento de Educação Física. Irati, PR. Brasil. PR 153, Km 7, Riozinho. CEP 84500-000.

Professor do Curso de Educação Física e dos Programas de Pós-Graduação em Desenvolvimento Comunitário e Educação da Universidade Estadual do Centro-Oeste – UNICENTRO. Doutor em Educação Física – UFPR. Irati, Paraná, Brasil.

Gilmar de Carvalho Cruz, Universidade Estadual do Centro-Oeste – UNICENTRO.Universidade Estadual do Centro-Oeste – Campus de Irati. Departamento de Educação Física. Irati, PR. Brasil. PR 153, Km 7, Riozinho. CEP 84500-000.

Professor do Curso de Educação Física da Universidade Estadual do Centro-Oeste – UNICENTRO e dos Programas de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual de Ponta Grossa – UEPG e Desenvolvimento Comunitário da Universidade Estadual do Centro-Oeste – UNICENTRO. Doutor em Educação Física – UNICAMP. Irati, Paraná, Brasil.

Published

2016-03-02

How to Cite

Tassa, K. O. M. E., & Cruz, G. de C. (2016). School inclusion in teacher training course in Physical Education. Special Education Magazine, 1(1), 121–131. https://doi.org/10.5902/1984686X17629

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.