Phonological remediation program for students with Down Syndrome: aplicability of method JT in Special Education

Authors

  • Roberta Moreno Sás Universidade Federal de São Carlos
  • Danila Secolim Coser Universidade Federal de São Carlos
  • Miriam Bratfisch Villa Universidade Federal de São Carlos
  • Adriana Augusto R. de Aguiar Universidade Federal de São Carlos
  • Maria Amélia Almeida Universidade Federal de São Carlos

DOI:

https://doi.org/10.5902/1984686X3973

Keywords:

Reliable change index, Clinical significance, Evidence-based treatments.

Abstract

Analyze results of interventions, assessing their effectiveness, is a challenge for research and professional performance, especially when traditional methods are not applicable, making it necessary development alternative methods. This article exemplifies the application of “Method JT”, method for analyzing the effectiveness of interventions, from the calculation of Clinical Significance and a Reliable Index Change to verify the interventions effects of a phonological remediation program carried out with eight students in regular education diagnosed with Down Syndrome. The analysis results showed the potential of this Method for the assessment the effectiveness of intervention programs, both the analysis of individual and group results. It discusses the potential of the method for improving intervention programs and referral for further research.

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Author Biographies

Roberta Moreno Sás, Universidade Federal de São Carlos

Fonoaudióloga, Mestre e Doutoranda em Educação Especial pela Universidade Federal de São Carlos. Departamento de Psicologia.

Danila Secolim Coser, Universidade Federal de São Carlos

Psicóloga, Mestre e Doutoranda em Educação Especial pela Universidade Federal de São Carlos. Departamento de Psicologia.

Miriam Bratfisch Villa, Universidade Federal de São Carlos

Psicóloga, mestre e doutora em Psicologia. Professora Voluntária do Departamento de Psicologia da UFSCar. Bolsista PRODOC/CAPES vinculada ao Programa de Pós Graduação em Educação Especial da UFSCar.

Adriana Augusto R. de Aguiar, Universidade Federal de São Carlos

Fonoaudióloga, Mestre, Doutora em Educação Especial e Pós-Doutora em Psicologia das Habilidades Sociais pela Universidade Federal de São Carlos. Departamento de Psicologia. Membro do grupo de pesquisa Relações Interpessoais e Habilidades Sociais – RIHS da UFSCar.

Maria Amélia Almeida, Universidade Federal de São Carlos

Graduada em Letras, com mestrado, Ph D e pós doutorado em Educação Especial. Professora associada da Universidade Federal de São Carlos, docente no Programa de Pós Graduação em Educação Especial da UFSCar.

Published

2012-03-26

How to Cite

Sás, R. M., Coser, D. S., Villa, M. B., Aguiar, A. A. R. de, & Almeida, M. A. (2012). Phonological remediation program for students with Down Syndrome: aplicability of method JT in Special Education. Special Education Magazine, 25(42), 127–141. https://doi.org/10.5902/1984686X3973

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