Democracy, education and school: toward to educational inclusion

Authors

  • Ivar César Oliveira de Vasconcelos Universidade Católica de Brasília/Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Educação/Cátedra UNESCO de Juventude, Educação e Sociedade. Universidade Paulista/Instituto de Ciências Sociais e Comunicação. http://orcid.org/0000-0001-5186-8000

DOI:

https://doi.org/10.5902/1984644435464

Keywords:

Democracy, Educational Inclusion, School.

Abstract

This study has as its thematic focus the search for solutions to fulfill the promised democracy, high urgency education and the democratic-inclusive school, which converge towards a research object: inclusive school. Therefore, it aims to understand the inclusive school, the place where the necessary education is committed to the expected democracy. Based on a literature review and author's researches, it presents aspects of effective educational inclusion. The study concluded that if the school practices educational inclusion, strategies of action, projects and social interaction humanize, because the school actors establish mutual dialogues that consider individual singularities.

Author Biography

Ivar César Oliveira de Vasconcelos, Universidade Católica de Brasília/Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Educação/Cátedra UNESCO de Juventude, Educação e Sociedade. Universidade Paulista/Instituto de Ciências Sociais e Comunicação.

Doutor em Educação pela Universidade Católica de Brasília (UCB), onde é professor do Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Educação e pesquisador da Cátedra UNESCO de Juventude, Educação e Sociedade, tendo estágio doutoral na Universidade de Lisboa/Instituto de Ciências Sociais. Professor titular do Instituto de Ciências Sociais e Comunicação da Universidade Paulista (UNIP). E-mail: ivcov@hotmail.com.

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Published

2020-08-10

How to Cite

Vasconcelos, I. C. O. de. (2020). Democracy, education and school: toward to educational inclusion. Education, 45(1), e74/ 1–22. https://doi.org/10.5902/1984644435464

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