Editorial - Revista Educação Especial

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/1984686X56346

Abstract

Dossier - 

Between local and global places of research, policies and practices in Special Education and School Inclusion

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Leonardo Santos Amâncio Cabral, Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, São Paulo.

Professor doutor na Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, São Paulo, Brasil.

Enicéia Gonçalves Mendes, Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, São Paulo.

Professora doutora na Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, São Paulo, Brasil.

Lucia de Anna, Università degli Studi di Roma “Foro Italico”, Roma, Lazio.

Professora na Università degli Studi di Roma “Foro Italico”, Roma, Lazio, Itália.

Carlo Schmidt, Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, Rio Grande do Sul.

Professor doutor na Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, Rio Grande do Sul, Brasil.

Eliana da Costa Pereira de Menezes, Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, Rio Grande do Sul.

Professora doutora na Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, Rio Grande do Sul, Brasil.

Clenio Perlin Berni, Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, Rio Grande do Sul.

Técnico administrativo em educação na Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, Rio Grande do Sul, Brasil.

References

ORGANIZAÇÃO DAS NAÇÕES UNIDAS. World social report 2020: inequality in a rapidly changing world. New York: Department of economic and social affairs, 2020.

THE ECONOMIST. (2017, janeiro 14). Lifelong learning: how to survive in the age of automation – a special report. Equipping people to stay ahead of technological change. The Economist, Londres, Caderno 2, 2017, p. 1-8. Disponível em: https://learnmore.economist.com/story/585a4c7289933e0042490f8d/. Acesso em: 23 set. 2020.

Published

2020-11-11

How to Cite

Cabral, L. S. A., Mendes, E. G., Anna, L. de, Schmidt, C., Menezes, E. da C. P. de, & Berni, C. P. (2020). Editorial - Revista Educação Especial. Special Education Magazine, 33, e59/ 1–7. https://doi.org/10.5902/1984686X56346

Issue

Section

Dossiê: Entre lugares locais e globais das pesquisas, políticas e práticas em Educação Especial e Inclusão Escolar

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>