Conceptions of the Physical Education teaching in Early Childhood Education on interns’ view

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/1984644444153

Keywords:

Educação Física, Educação Infantil, Concepção de Ensino.

Abstract

This article aims to discuss the interns’ conceptions of licentiate about of the Physical Education teaching in Early Childhood Education. The sample was consisted for four interns matriculated on topic Supervised Internship in major Physical Education in state of Minas Gerais, on Zona da Mata region. Its methodological tool for data production was semi-structured, and the framework for analysis technical was the Content Analysis. It identifies than two interns conceived the Physical Education teaching in biologizing perspective, one based on Historical-critical pedagogy and the last intern match the biologizing perspective with the historical-critical pedagogy for the teaching. Conclude than only one intern approached of the contemporary studies of the Early Childhood Education and Physical Education in Schools, he thought the Physical Education on level based in history-critical pedagogy. For to change this frame founded, the majors need qualify the formation with teaching and extension in education projects cultural and sociological in childhood.

Author Biographies

Pedro de Oliveira Milagres, Graduado em Educação Física e Mestrando PPGE na Universidade Federal de Viçosa. Viçosa, Minas Gerais, Brasil.

Mestrando em Educação pelo PPGE-UFV, com ênfase em Educação, Instituições, Memória e Subjetividade. Licenciado no Departamento de Educação Física (DES) da Universidade Federal de Viçosa (UFV) - campus viçosa. Integrante do Laboratório de Estudos e Pesquisa em Educação Física, Esporte e Sociedade (LEPEFES) na UFV e do Grupo de Estudos e Pesquisas em História da Ginástica (GEPHGI) na UFMG. Interesse de pesquisa nas áreas de História da Educação, História do Corpo e Práticas Pedagógicas na Educação Infantil.

Natália Franciele Lessa, Graduanda no Departamento de Educação Física da Universidade Federal de Viçosa. Viçosa, Minas Gerais, Brasil.

Estudante de Licenciatura e Bacharelado em Educação Física, Universidade Federal de Viçosa, MG. Temas de interesse: Educação Física Escolar; Prática pedagógica em Educação Física; Formação de professores; Inclusão escolar.

Soraya Dayanna Guimarães Santos, Docente do Departamento de Educação Física e do PPGE da Universidade Federal de Viçosa. Viçosa, Minas Gerais, Brasil.

Graduada em Educação Física pela Universidade Federal de Alagoas (2008). Especialista em Educação Física na Educação Básica pela Universidade Estadual de Ciências da Saúde de Alagoas (2009). Doutora em Educação PPGE/CEDU/UFAL (2016). É Membro-pesquisadora do Núcleo de Estudos em Educação e Diversidades (NEEDI/UFAL). Tem experiência nas áreas da Educação, da Educação Especial e da Educação Física Escolar.

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Published

2021-12-31

How to Cite

Milagres, P. de O., Lessa, N. F., & Santos, S. D. G. (2021). Conceptions of the Physical Education teaching in Early Childhood Education on interns’ view. Education, 46(1), e114/ 1–23. https://doi.org/10.5902/1984644444153

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