The PELC - People and traditional communities and teacher training at the Physical Education and Sports Center

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2316546448491

Keywords:

Formation, Physical Education, Rural Communities

Abstract

This study aims to understand how the experience of acting as a social agent of the PELC/PCT/UFSM had repercussions on Physical Education initial formation at Physical Education and Sports Center. The research is qualitative and it constitutes a case study. Semi-structured interviews were conducted with Physical Education students participating in the Program, and later the interviews were analyzed using the content analysis method. It was noticed, as legacies of the Program in face of the initial training of academics, the search for new learning and the interconnection between theoretical and practical knowledge; the need to develop, during the formative process, the interconnection between academic learning and the social reality lived outside this scope; the possibility of understanding the participating people as to their individualities; and also the perception of a field of action with the elderly.

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Author Biographies

Tatiane Rocha Razeira, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul,. Porto Alegre, RS, Brasi.

Doutoranda PPG Gerontologia Biomédica, PUCRS; Licenciada em Educação Física (UFSM), Especialista em Movimento Humano, Sociedade e Cultura (UFSM), Mestra em Gerontologia (UFSM). 

Rosane Lorentz Castilhos, Universidade Federal de Santa Maria. Santa Maria, Rs, Brasil.

Mestra em Educação Física (UFSM), Especialista em Educação Física Escolar (UFSM), Licenciada em Educação Física (UFSM).

 

Sabrine Damian da Silva, Instituto Nacional de Educação Física da Cataluña/Lleida, Espanha.

Doutoranda no Programa de Doutorado em Atividade Física e Esporte da Universidade de Lleida/Espanha; Bacharel em Educação Física (UFSM), Especialista em Atividade Física, Desempenho Motor e Saúde (UFSM), Mestra em Educação Física (UFSM), membro do Grupo de Estudos Praxiológicos (UFSM) e do Grupo de Investigação em Jogos Esportivos (GREJE) do Instituto Nacional de Educação Física da Cataluña/Lleida-Espanha.

Roberta Bevilaqua de Quadros, Universidade Federal de Santa Maria. Santa Maria, Rs, Brasil.

Técnico em Segurança do Trabalho (CTISM), Licenciada em Educação Física (UFSM), Especialista em Pesquisa em Movimento Humano, Sociedade e Cultura (UFSM), Bacharel em Educação Física (FAMES).

Rosalvo Luis Sawitzki, Universidade Federal de Santa Maria. Santa Maria, Rs, Brasil.

Professor CEFD/UFSM; Pós-Doutorado UFES (2016); Doutorado em Educação (UNISINOS), Mestrado em Educação nas Ciências (UNIJUÍ), Especialização em Educação Física Escolar (FASEF/Dom Bosco), Licenciado em Educação Física (UNICRUZ).

References

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Published

2020-12-22

How to Cite

Razeira, T. R., Castilhos, R. L., da Silva, S. D., Quadros, R. B. de, & Sawitzki, R. L. (2020). The PELC - People and traditional communities and teacher training at the Physical Education and Sports Center. Kinesis. https://doi.org/10.5902/2316546448491

Issue

Section

Dossier CEFD 50 years anniversary

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