The thematic of health in Physical Education High School: a study with high school teachers from public state-run schools in Sombrio, Santa Catarina State – Brazil

Authors

  • Bruna Abatti Teixeira Universidade do Extremo Sul Catarinense (UNESC)
  • Bruno Dandolini Colombo Universidade do Extremo Sul Catarinense (UNESC)

DOI:

https://doi.org/10.5902/2316546438209

Keywords:

Physical Education, High school, Health, Pedagogical treatment

Abstract

The field research had as main objective to analyze how the pedagogical treatment of the health theme occurs in the Physical Education classes of the High School of the public schools of Sombrio / SC State/Brazil. Interviews were conducted with all Physical Education teachers in High School. The results showed that, when health is addressed in Physical Education classes, its pedagogical approach is based on a biological bias subsidized by non-critical pedagogical proposals. According to the critical-overcoming methodological proposal, the theme of health in Physical Education classes must be treated simultaneously with the contents of body culture.

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Author Biography

Bruno Dandolini Colombo, Universidade do Extremo Sul Catarinense (UNESC)

Doutorando em Educação pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Possui mestrado em Educação pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Possui graduação em Licenciatura em Educação Física pela Universidade do Extremo Sul Catarinense (UNESC). Atualmente é professor nos cursos de Educação Física e Pedagogia da UNESC. É membro dos seguintes grupos de estudos e pesquisa: Grupo de Estudos e Pesquisa em Educação Física e Escola: Conhecimento e Intervenção (GEPEFE UNESC) e Núcleo de Estudos sobre as Transformação no Mundo do Trabalho (TMT UFSC). 

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Published

2020-12-30

How to Cite

Teixeira, B. A., & Colombo, B. D. (2020). The thematic of health in Physical Education High School: a study with high school teachers from public state-run schools in Sombrio, Santa Catarina State – Brazil. Kinesis, 38. https://doi.org/10.5902/2316546438209

Issue

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Original articles