The electronic games as pedagogic instrument in school physical education classes

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2316546433484

Keywords:

Electronic games, School physical education, Pedagogical instrument

Abstract

This article aims to analyze how electronic games can be used as a pedagogical instrument in school physical education classes. This is a bibliographic research. It is concluded that electronic games can be used to address various contents of school physical education, such as technical-tactical knowledge of certain sports.

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Author Biography

Bruno Dandolini Colombo, Universidade do Extremo Sul Catarinense, Criciúma, SC

Doutorando em Educação pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Possui mestrado em Educação pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Possui graduação em Licenciatura em Educação Física pela Universidade do Extremo Sul Catarinense (UNESC). Atualmente é professor nos cursos de Educação Física e Pedagogia da UNESC. É membro dos seguintes grupos de estudos e pesquisa: Grupo de Estudos e Pesquisa em Educação Física e Escola: Conhecimento e Intervenção (GEPEFE UNESC) e Núcleo de Estudos sobre as Transformação no Mundo do Trabalho (TMT UFSC). 

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Published

2019-06-27

How to Cite

Borges, C. G., & Colombo, B. D. (2019). The electronic games as pedagogic instrument in school physical education classes. Kinesis, 37. https://doi.org/10.5902/2316546433484

Issue

Section

Original articles