Knowledge needed for a good teacher: sayings of undergraduates and School Students

Authors

  • Franciele Kollas Graduanda de Ciências Biológicas da Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul - Unijuí. Bolsista PIBIC\CNPq
  • Roberta Marques Graduanda do curso de Ciências Biológicas do Departamento de Ciências da Vida da Unijuí. Bolsista PET/SESu/MEC
  • Ana Paula Antunes Megier Graduanda de Ciências Biológicas da Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul - Unijuí
  • Marli Dallagnol Frison Professora do Departamento de Ciências da Vida da Unijuí. Membro do Gipec – Unijuí. Mestre em Educação nas Ciências – Unijuí. Doutoranda do Programa de Pós-Graduação Educação em Ciências: Química da Vida e Saúde – UFRGS

DOI:

https://doi.org/10.5902/198464445700

Keywords:

Learning, Skills, Teacher knowledge.

Abstract

This study presents comparative reflection results of factors that undergraduates and school students find essential and important for the good teacher. We believe that processes of teaching and learning go beyond the expertise of faculty. Such processes impose the establishment of non-cognitive order interactions, which can be affective, motivational or developed through dialogues between theparticipants. Therefore, we present and discuss issues related to skills and knowledge needed to develop an education that promotes conditions for a real learning. The research methodology consisted of questionnaires given to those graduated on Chemistry, Physics and Biological Sciences courses and the Basic Education students. The results indicate that, beyond the knowledge of those who teach, affection, dialogue and motivation are essential for the development of teaching practice and the establishment of the professional teacher.

Author Biographies

Franciele Kollas, Graduanda de Ciências Biológicas da Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul - Unijuí. Bolsista PIBIC\CNPq

DcVida – Departamento de Ciências da Vida - Área: Educação

Roberta Marques, Graduanda do curso de Ciências Biológicas do Departamento de Ciências da Vida da Unijuí. Bolsista PET/SESu/MEC

DcVida – Departamento de Ciências da Vida - Área: Educação

Ana Paula Antunes Megier, Graduanda de Ciências Biológicas da Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul - Unijuí

DcVida – Departamento de Ciências da Vida - Área: Educação

Marli Dallagnol Frison, Professora do Departamento de Ciências da Vida da Unijuí. Membro do Gipec – Unijuí. Mestre em Educação nas Ciências – Unijuí. Doutoranda do Programa de Pós-Graduação Educação em Ciências: Química da Vida e Saúde – UFRGS

DcVida – Departamento de Ciências da Vida - Área: Educação

Published

2013-09-27

How to Cite

Kollas, F., Marques, R., Megier, A. P. A., & Frison, M. D. (2013). Knowledge needed for a good teacher: sayings of undergraduates and School Students. Education, 38(3), 645–658. https://doi.org/10.5902/198464445700

Issue

Section

Continuous Demand