Avaliação do potencial para educação ambiental do passeio público de Curitiba

Authors

  • Cláudia Regina Bosa Zoológico Municipal de Curitiba, Curitiba, PR
  • Fabiane Féxina Pontifícia Universidade Católica do Paraná, Curitiba, PR

DOI:

https://doi.org/10.5902/223613085191

Keywords:

Urban green areas, Tourism, Environmental information

Abstract

This work says about the use of Environmental Education as an interdisciplinary teaching tool, forthe disciplines of Biology and Chemistry. Was based in gather an interdisciplinary proposal to theinclusion of the theme Environmental Education, in a way practice and problematizing, betweenthe students, in order to sensitize them, about the environmental impacts, evidenced in thepresent moment. The verification about the factors of the environmental education was made bysearching, in relevant material, bibliographies available. Due to the method of approach, waschose to use proposals, existing in the literature and that aimed at the possibility of deployment inhigh schools, in the public education in Ariquemes city, Rondônia.

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Author Biographies

Cláudia Regina Bosa, Zoológico Municipal de Curitiba, Curitiba, PR

Bióloga do Zoológico Municipal de Curitiba, mestre em Zoologia- UFPR, Professora e orientadora do Curso de Especialização em Conservação da Natureza e Educação Ambiental da PUC/PR. Doutoranda em Microbiologia, Parasitologia e Patologia pela UFPR

Fabiane Féxina, Pontifícia Universidade Católica do Paraná, Curitiba, PR

Especialista em Conservação da Natureza e Educação Ambiental

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Published

2012-06-11

How to Cite

Bosa, C. R., & Féxina, F. (2012). Avaliação do potencial para educação ambiental do passeio público de Curitiba. Monografias Ambientais, 7(7), 1608–1629. https://doi.org/10.5902/223613085191

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