Quality of work life and occupational health for teachers at the Universidade Federal de Goiás

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2318133869171

Keywords:

Gestão Pública, Políticas educacionais

Abstract

In order to face globalization and its competitiveness, organizations have their greatest differential in people. Based on this idea, the quality of life at work aims to make the employees of an organization feel good in their working environment, making this a pleasant and productive place. In this context, this article aims to investigate the existence of a relationship between the perception of QWL and the leave caused by occupational diseases of professors at the Federal University of Goiás. Therefore, the proposed methodology is quantitative in nature, based on the QWL model proposed by Richard Walton (1973). The results indicated the conceptual categories that significantly influenced the perception of QLW for the groups of professors who were on leave and not on leave due to occupational diseases and found that 23.6% of the leave caused by these diseases are related to the perception of QLW.

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Author Biographies

Robson Mendes Neves Tsuboi, Universidade Federal de Goiás - UFG

Graduação em Administração pela Universidade Estadual de Goiás

Especialista em Desenvolvimento de Pessoas pelo Centro Universitário Alves Faria

Mestre em Administração pela Universidade Federal de Goiás

Daniela Rosim, Universidade Federal de Goiás

Graduação em Administração Pública pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho

Mestra em Engenharia de Produação pela Universidade de São Paulo

Doutora em Engenharia de Produação pela Universidade de São Paulo

Professora Adjunto, em regime de dedicação exclusiva, na Universidade Federal de Goiás, atuando junto a Faculdade de Administração, Ciências Contábeis e Ciências Econômicas

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Published

2022-04-04

How to Cite

Tsuboi, R. M. N., & Rosim, D. (2022). Quality of work life and occupational health for teachers at the Universidade Federal de Goiás. Regae: Revista De Gestão E Avaliação Educacional, 11(20), e69171, p. 1–15. https://doi.org/10.5902/2318133869171

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