<b>Ser educador(a) é ... (também) socializar inquietações</b>
Abstract
O presente artigo convida os educadores a refletir sobre questões candentes do cotidiano escolar, tais como: o sofrimento diante do aluno que não aprende, o mal-estar-docente decorrente das transformações sociopolíticas que convergem para a Educação Inclusiva. Nessa perspectiva, com o propósito de buscar respostas para a Educação na Diversidade, elegemos algumas iniciativas que desafiam aqueles que desejam ser protagonistas no ofício SER EDUCADOR.
Palavras-chave: Cotidiano Escolar. Dificuldade de Aprendizagem. Educação Inclusiva, Mal-Estar-Docente. Diversidade..
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Declaration of originality
We declare that all articles present in the journal Revista Educação Especial (UFSM) are originals and were not submitted for publishing on any other publication, as a whole or a fraction. We also declare that, after being published by Revista Educação Especial (UFSM), a paper will not be submitted to another journal within two years. After this time, our journal transfers the publishing rights to the authors, with a permit granted by the Editorial Council.
We also acknowledge that the originals’ submission to Revista Educação Especial (UFSM) implies on a transference of copyright for physical and digital publishing to the journal. In case of noncompliance, the violator will receive sanctions and penalties predicted by the Brazilian Copyright Protection Law (n. 9610, dated 19/02/98).