Internal Bus Service Evaluation at UFSM Campus

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2179460X40465

Keywords:

Satisfaction survey, Exploratory analysis, Service quality

Abstract

This article presents the results of a survey about the internal bus service from UFSM, held in 2015. The survey showed the main points of satisfaction and discontent regarding the operation of the line at the time. Data were collected through an electronic Google Docs form, accessed via email, resulting in a sample of 915 students enrolled in the various undergraduate and graduate campus courses (5.3% of the population). The main results showed that 20% of respondents do not know this service and the predominance of use of the service is the daytime. Users showed greater dissatisfaction with the vehicle's internal climate control and bus condition. The items time, frequency and route of the bus, number of seats and punctuality had a high level of satisfaction. It is concluded that greater disclosure of the service and its characteristics is necessary, especially for students of night courses, and improvement in the physical condition of the vehicle.

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Author Biographies

Siomara Cristina Broch, Universidade Federal de Santa Maria

Graduada em Engenharia Química e Licenciada em Matemática pela Universidade Federal de Santa Maria (UFSM). Especialista em Engenharia de Segurança no Trabalho (UFSM) e em Estatística e Modelagem Quantitativa (UFSM), Mestre em Engenharia de Produção (UFSM) e Doutora em Estatística e Experimentação Agropecuária pela Universidade Federal de Lavras (UFLA)

Nicásio Gouveia, Universidade Federal de Santa Maria

Graduado em Estatística pela Universidade Federal de Santa Maria, Especialista em Estatística e Modelagem Quantitativa pela Universidade Federal de Santa Maria

Guilherme Steavie, Universidade Federal de Santa Maria

Tem experiência na área de probabilidade e estatística, eletrônica e circuitos embarcado

Felipe Sehnem Mattana, Universidade Federal de Santa Maria

Graduando do curso de Bacharelado em Estatística da Universidade Federal de Santa Maria

Fernando de Jesus Moreira Junior, Universidade Federal de Santa Maria

Docente do Departamento de Estatística / CCNE / UFSM.
Formação: Graduação em Estatística (UFRGS), Mestrado em Engenharia de Produção (UFRGS), Doutorado em Engenharia de Produção (UFSC)

References

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Published

2020-12-29

How to Cite

Broch, S. C., Gouveia, N., Steavie, G., Mattana, F. S., & Moreira Junior, F. de J. (2020). Internal Bus Service Evaluation at UFSM Campus. Ciência E Natura, 42, e41. https://doi.org/10.5902/2179460X40465

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