A critical analysis of the application of Customer Window method in quality assessment of the University Restaurant

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2179460X40221

Keywords:

University Restaurant, Customer Window, Satisfaction survey

Abstract

The Costumer Window method has the main function to measure the level of importance and the degree of satisfaction with the products or services provided by the company, being a tool able to identify the weak points and powers of the company. The purpose of this paper is to present a critical analysis of the application of the method the client window in quality evaluation of University Restaurant, from Federal University of Santa Maria – RS (UFSM). The research involved 1,855 users, including students, teachers and administrative staff. The results showed that in the three units of the University Restaurant, most of the items evaluated is in Quadrant A of the Costumer Window, called "competitive force", ie, most of the items is important to the user and are attended of satisfactorily by restaurants. However, some items are in Quadrant D of the Costumer Window, called "competitive vulnerability", these items are important to the user but they are not being attended adequately. The results of this survey were forwarded to the administration of University Restaurant, which can generate subsides for the formulation of proposals to improvements (changes or adaptations) in the assessed attributes.

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Author Biographies

Angelica Peripolli, Universidade Federal de Santa Maria

Mestre em Engenharia de Produção – Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção, Universidade Federal de Santa Maria, RS, Brasil.

Bruna Gregory Palm, Universidade Federal de Pernambuco

Graduada em Estatística pela Universidade Federal de Santa Maria, Mestre em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Maria e Doutora em Estatística pela Universidade Federal de Pernambuco 

Caroline Pafiadache da Silva Piekala, Universidade Federal de Santa Maria

Mestre em Engenharia de Produção – Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção, Universidade Federal de Santa Maria, RS, Brasil

Laís Helen Loose, Universidade Federal de Santa Maria

Graduada em Estatística pela Universidade Federal de Santa Maria, Mestra em Matemática Aplicada e Estatística pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Doutora em Estatística da Universidade de São Paulo

Rafael Piaia, Universidade Federal de Santa Maria

Graduado em Física Bacharelado pelo Centro Universitário Franciscano, Graduado em Estatística Bacharelado pela Universiade Federal de Santa Maria

Vinícius Teodoro Scher, Universidade Federal de Pernambuco

Doutorando do Programa de Pós-graduação em Estatística na Universidade Federal de Pernambuco. Mestre em Estatística pelo Programa de Pós-Graduação em Estatística da Universidade Federal de Pernambuco - PE, Bacharel em Estatística, pela Universidade Federal de Santa Maria - RS. Possui interesse nas áreas de Séries Temporais, Estatística Computacional e Aplicada, Métodos Estatísticos Computacionais e Inferência

Fernando de Jesus Moreira Junior, Universidade Federal de Santa Maria

Docente do Departamento de Estatística, Universidade Federal de Santa Maria, RS, Brasil.

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Published

2020-12-29

How to Cite

Peripolli, A., Palm, B. G., Piekala, C. P. da S., Loose, L. H., Piaia, R., Scher, V. T., & Moreira Junior, F. de J. (2020). A critical analysis of the application of Customer Window method in quality assessment of the University Restaurant. Ciência E Natura, 42, e48. https://doi.org/10.5902/2179460X40221

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