Satisfaction of users of a University Restaurant: adaptation of a scale based on Item Response Theory

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2179460X40413

Keywords:

University restaurant, Item response theory, Satisfaction

Abstract

The client’s opinion is one of the most accurate way to evaluate the performance of an organization. The university restaurants play an important role in public institutions of undergraduate education, representing the democratization of the university space, contributing to dropout rate reduction, and improving living conditions for the clients. Item response theory has been presenting good performance in different management applications, including customer satisfaction assessment. Thus, the goal of this paper is to create a scale to evaluate the user satisfaction level of the Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) restaurant considering the two-parameter logistic model (2PL) and item response theory (IRT). The data were obtained based on a form prepared using the Google Docs program, in a total of 1.855 respondents. A descriptive analysis of the considered data is presented and the 2LM model was fitted. The results show at what level of the satisfaction assessment the clients of the UFSM university restaurant are situated and the interpretation of the levels. The 2PL and IRT are identified as suitable tools for the data analysis.

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Author Biographies

Angelica Peripolli, Universidade Federal de Santa Maria

Mestre em Engenharia de Produção – Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção, Universidade Federal de Santa Maria

Bruna Gregory Palm, Universidade Federal de Pernambuco

Graduada em Estatística pela Universidade Federal de Santa Maria, Mestre em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Maria e Doutora em Estatística pela Universidade Federal de Pernambuco

Caroline Pafiadache da Silva Piekala, Universidade Federal de Santa Maria

Mestre em Engenharia de Produção – Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção, Universidade Federal de Santa Maria, RS, Brasil.

Laís Helen Loose, Universidade Federal de Santa Maria

Graduada em Estatística pela Universidade Federal de Santa Maria, Mestra em Matemática Aplicada e Estatística pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Doutora em Estatística da Universidade de São Paulo

Rafael Piaia, Universidade Federal de Santa Maria

Graduado em Física Bacharelado pelo Centro Universitário Franciscano, Graduado em Estatística Bacharelado pela Universiade Federal de Santa Maria

Vinícius Teodoro Scher, Universidade Federal de Pernambuco

Doutorando do Programa de Pós-graduação em Estatística na Universidade Federal de Pernambuco. Mestre em Estatística pelo Programa de Pós-Graduação em Estatística da Universidade Federal de Pernambuco - PE, Bacharel em Estatística, pela Universidade Federal de Santa Maria - RS. Possui interesse nas áreas de Séries Temporais, Estatística Computacional e Aplicada, Métodos Estatísticos Computacionais e Inferência

Fernando de Jesus Moreira Junior, Universidade Federal de Santa Maria

Graduado em Estatística pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Mestrado em Engenharia de Produção pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul e Doutor em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina

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Published

2020-12-29

How to Cite

Peripolli, A., Palm, B. G., Piekala, C. P. da S., Loose, L. H., Piaia, R., Scher, V. T., & Moreira Junior, F. de J. (2020). Satisfaction of users of a University Restaurant: adaptation of a scale based on Item Response Theory. Ciência E Natura, 42, e54. https://doi.org/10.5902/2179460X40413

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