How to identify the internal logic of motor practices of interaction? An analysis tool proposal from the Motor Praxiology

Authors

  • Felipe Menezes Fagundes Universidade Federal de Santa Maria
  • Natiele Follmann Universidade Federal de Santa Maria
  • Vanessa Ines Wenzel Universidade Federal de Santa Maria

DOI:

https://doi.org/10.5902/2316546436035

Keywords:

Motor Praxiology, Internal Logic, Teaching, Motor Practices

Abstract

This study, which is characterized as a theoretical and exploratory research, aims to propose a tool to analyze the main elements of the internal logic of motor practices, based on the Motor Praxiology. The analysis tool was designed to support the pedagogical practice of Physical Education teachers and it was structured in two stages: the first one aimed to analyze the internal logic of the interaction motor practices; and the second one dedicated to the presentation of a didactic guide for the development of a certain practice based on the characteristics evidenced in the analysis.

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Author Biographies

Felipe Menezes Fagundes, Universidade Federal de Santa Maria

Graduado em Educação Física-Licenciatura pela Universidade Federal de Santa Maria.

Mestrando do Programa de Pós-Graduação em Educação Física da Universidade Federal de Santa Maria.

Natiele Follmann, Universidade Federal de Santa Maria

Graduada em Educação Física-Licenciatura pela Universidade Federal de Santa Maria.

Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Educação Física da Universidade Federal de Santa Maria.

Vanessa Ines Wenzel, Universidade Federal de Santa Maria

Graduanda do curso de Educação Física - Licenciatura da Universidade Federal de Santa Maria

Bolsista do Programa de Licenciaturas da Universidade Federal de Santa Maria

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Published

2019-08-30

How to Cite

Fagundes, F. M., Follmann, N., & Wenzel, V. I. (2019). How to identify the internal logic of motor practices of interaction? An analysis tool proposal from the Motor Praxiology. Kinesis, 37. https://doi.org/10.5902/2316546436035

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