<b>In(ex)clusão na universidade: o aluno com necessidades educacionais especiais em questão</b>
Abstract
Este artigo traz à tona aspectos da trajetória da universidade brasileira, e em que medida esta colaborou para uma educação mais inclusiva. Do mesmo modo, levanta algumas propostas e dispositivos legais já instituídos que apontam para a inserção e permanência do aluno que apresenta necessidades educacionais especiais na universidade.Algumas perspectivas para sua inclusão são apresentadas ao final.
Palavras-chave: Universidade. Inclusão. Deficiência.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Declaration of originality
We declare that all articles present in the journal Revista Educação Especial (UFSM) are originals and were not submitted for publishing on any other publication, as a whole or a fraction. We also declare that, after being published by Revista Educação Especial (UFSM), a paper will not be submitted to another journal within two years. After this time, our journal transfers the publishing rights to the authors, with a permit granted by the Editorial Council.
We also acknowledge that the originals’ submission to Revista Educação Especial (UFSM) implies on a transference of copyright for physical and digital publishing to the journal. In case of noncompliance, the violator will receive sanctions and penalties predicted by the Brazilian Copyright Protection Law (n. 9610, dated 19/02/98).