Perception of evaluation of teacher professional qualification of elementary education of Zone I Schools in digital technologies

Authors

  • Marcos Antonio Martins Lima UNIVERSIDADE FEDERAL DO CEARÁ
  • Andrea Moura da Costa Souza INSTITUTO FEDERAL DO CEARA
  • Blússia Tétis Brito Batista UNIVERSIDADE FEDERAL DO CEARÁ
  • Luís Antônio Rabelo Cunha Centro Universitário Unichristus

DOI:

https://doi.org/10.5902/2318133831919

Abstract

The permanent education, whether it is in person, semi-distant or by distance are stimulated by the institutions and entities of fostering as a practice that promotes the formation of teachers. This article contextualizes the evaluation of teacher education in digital technologies, as well as their challenges in the process of integration of the knowledge acquired. This study is the result of qualitative survey developed between the teachers of portuguese and mathematics in the high school of two municipal schools in the city of Fortaleza, located in regional I, who participated in the 180hs semi-distant training offered by FNDE/MEC, Secretaria Municipal de Fortaleza in partnership with the UFC Virtual. The research results indicate that produce a change in the culture of teachers to integrate the digital technologies to the curricular activities developed in class are challenging, but others exogenous factors were relevant during the research.

Key-words: evaluation, teacher training, digital technologies.

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Author Biographies

Marcos Antonio Martins Lima, UNIVERSIDADE FEDERAL DO CEARÁ

é professor associado na Universidade Federal do Ceará, economista, mestre em Administração, doutor em Educação e pósdoutorando em Gestão. Coordenador do Grupo de Pesquisa em Avaliação & Gestão Educacional vinculado aos Programas de Pós-graduação em Educação e Administração e Controladoria da Universidade Federal do Ceará

Andrea Moura da Costa Souza, INSTITUTO FEDERAL DO CEARA

Doutora em Educação Brasileira pela Universidade Federal do Ceará (UFC) - Linha de pesquisa Avaliação Educacional / Eixo Avaliação Institucional - Mestre em Administração e Educação pela Université de Nancy 2, Especialista em Gestão e Planejamento Estratégico. Bacharel em Administração e em Filosofia. Atuando no Instituto Federal do Ceara, UFC- virtual e Universidade Aberta do Brasil como professora-tutora e colaboradora de conteúdo. Docente da Faculdade Fametro. Pesquisadora do Grupo de Pesquisa em Avaliação e Gestão Educacional (GPAGE) UFC/CNPq, atualmente desenvolve pesquisas em Avaliação de competências, Formação docente, Tecnologias digitais e Planejamento estratégico. Tem experiência técnica em consultoria organizacional ,docência no ensino superio

Blússia Tétis Brito Batista, UNIVERSIDADE FEDERAL DO CEARÁ

Administradora, pesquisadora e colaboradora do Grupo de Pesquisa em Avaliação & Gestão Educacional vinculado ao Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Federal do Ceará

Luís Antônio Rabelo Cunha, Centro Universitário Unichristus

Administrador, mestre em Administração.   Coordenador da Centro Universitário Unichristus

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Published

2019-01-06

How to Cite

Lima, M. A. M., Souza, A. M. da C., Batista, B. T. B., & Cunha, L. A. R. (2019). Perception of evaluation of teacher professional qualification of elementary education of Zone I Schools in digital technologies. Regae: Revista De Gestão E Avaliação Educacional, 1(1), 1–9. https://doi.org/10.5902/2318133831919

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