“Music that Makes up our Minds”: interpretive report of engagement in a didactic project in a public school Portuguese class

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2176148534852

Keywords:

Literacy, Writing, Project pedagogy

Abstract

This articleaims at providing an interpretive account of the pedagogical project entitled “O som que faz a nossa cabeça”, implemented in a state-school in a metropolitan area of southern Brazil. The project was based on the guidelines proposed by the Rio Grande do Sul State Curriculum. Students produced a class CD in which each student picked a song and wrote an autobiographical essay (published in the CD insert) relating the song to his/her own life experiences. Data analysis (field notes and the collection of students’ compositions) indicates student engagement in the activities integral to the project.

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Author Biographies

William Kirsch, Universidade Federal do Rio Grande, Rio Grande, RS

É professor adjunto de Língua Inglesa na Universidade Federal de Ciências da Saúde de Porto Alegre (UFCSPA). Possui graduação em Licenciatura em Letras Inglês-Português pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2007), mestrado (2012) e doutorado (2017) em Linguística Aplicada pela mesma universidade.

Simone Sarmento, Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Porto Alegre, RS

É professora associada da Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Possui doutorado em Terminologia e Lexicografia pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2008), Mestrado em Estudos da Linguagem pela Lancaster University (2005) e Mestrado em Linguística Aplicada pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2001).

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Published

2019-09-27

How to Cite

Kirsch, W., & Sarmento, S. (2019). “Music that Makes up our Minds”: interpretive report of engagement in a didactic project in a public school Portuguese class. Letras, (58), 157–182. https://doi.org/10.5902/2176148534852