Editorial dossiê - Direitos linguísticos dos surdos: concepções e práticas inclusivas
DOI:
https://doi.org/10.5902/1984686X41066Abstract
É com satisfação que apresentamos o Dossiê intitulado “DIREITOS LINGUÍSTICOS DOS SURDOS: CONCEPÇÕES E PRÁTICAS INCLUSIVAS”, constituído de treze artigos inéditos que apresentam discussões e análises pertinentes à área da educação de surdos, buscando enfatizar como critério organizativo das publicações justamente os dois vetores usualmente tomados por objeto de análise nas políticas educacionais: concepções e práticas.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Declaration of originality
We declare that all articles present in the journal Revista Educação Especial (UFSM) are originals and were not submitted for publishing on any other publication, as a whole or a fraction. We also declare that, after being published by Revista Educação Especial (UFSM), a paper will not be submitted to another journal within two years. After this time, our journal transfers the publishing rights to the authors, with a permit granted by the Editorial Council.
We also acknowledge that the originals’ submission to Revista Educação Especial (UFSM) implies on a transference of copyright for physical and digital publishing to the journal. In case of noncompliance, the violator will receive sanctions and penalties predicted by the Brazilian Copyright Protection Law (n. 9610, dated 19/02/98).


