Images in the research with professors: verbal and the photograph
Keywords:
Imagens, História Oral, Fotografia, Memórias, Professores.Abstract
A proposta deste texto é pensar o oral e a fotografia como “ferramentas”, mas também como dispositivos que dão “voz” e “imagens” as leituras de realidades e, mais especificamente à investigação no território das ciências sociais, onde já temos uma história em torno das abordagens quantitativas e qualitativas. Nosso lugar de fala é o das ciências sociais onde, nosso envolvimento mais específico no campo da pesquisa é o da educação. Nossa abordagem de investigação / formação com professores privilegia o trabalho da memória, capaz de reconstruir imagens (representações) e processos de subjetivação, ressignificando as trajetórias de vida pessoal e profissional, através da história oral e das possibilidades que se abrem a partir da utilização da fotografia e as possibilidades digitais na pesquisa / formação com professores.Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Declaration of originality
We declare that all articles present in the journal Educação (UFSM) are originals and were not submitted for publishing on any other publication, as a whole or a fraction. We also declare that, after being published by Educação (UFSM), a paper will not be submitted to another journal within two years. After this time, our journal transfers the publishing rights to the authors, with a permit granted by the Editorial Council.
We also acknowledge that the originals’ submission to Educação (UFSM) implies on a transference of copyright for physical and digital publishing to the journal. In case of noncompliance, the violator will receive sanctions and penalties predicted by the Brazilian Copyright Protection Law (n. 9610, dated 19/02/98).
Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
This license lets others remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially, and copy and redistribute the material in any medium or format.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)