<b> ALFABETIZAÇÃO DE JOVENS E ADULTOS: UMA REFLEXÃO</b>
Abstract
Este estudo, tem como propósito, refletir de forma crítica, a alfabetização de jovens e adultos, tendo presente o contexto histórico que estamos vivendo e o perfil do trabalhador frente às novas bases tecnológicas do mundo globalizado, que exigem a formação de um homem autônomo, crítico e reflexivo. Para atingir esse objetivo, efetivou-se uma pesquisa histórica de caráter bibliográfico. Num primeiro momento, faz-se um histórico da alfabetização no Brasil; num segundo momento, enfatiza-se o financiamento da educação básica no Brasil (1549-1996); num terceiro momento, aborda-se a alfabetização de jovens e adultos: perspectivas de um currículo; num quarto momento discorre-se sobre a alfabetização de adultos na concepção de Paulo Freire. Por fim, tece-se algumas considerações finais.Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Declaration of originality
We declare that all articles present in the journal Educação (UFSM) are originals and were not submitted for publishing on any other publication, as a whole or a fraction. We also declare that, after being published by Educação (UFSM), a paper will not be submitted to another journal within two years. After this time, our journal transfers the publishing rights to the authors, with a permit granted by the Editorial Council.
We also acknowledge that the originals’ submission to Educação (UFSM) implies on a transference of copyright for physical and digital publishing to the journal. In case of noncompliance, the violator will receive sanctions and penalties predicted by the Brazilian Copyright Protection Law (n. 9610, dated 19/02/98).
Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
This license lets others remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially, and copy and redistribute the material in any medium or format.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)