Master in Education: contribution of continuing education for teachers of Brazilian Federal Institutes and Social Demand

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/1984644442552

Keywords:

Education and Management Areas, Agricultural Education, Egresses profile

Abstract

The objective of this research was to characterize the profile of the egresses of the Programa de Pós-Graduação em Educação Agrícola, of the Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro, in the area of Education and Management, teachers of the Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Brasil (IFECT) and Social Demand, and ratify the program's contribution to the qualification of these professionals. It was an applied, qualitative and quantitative survey, with data survey on the participating subjects and application of a questionnaire. The results showed a majority of females (62.75%), trained in Pedagogy (21.57%) and Literature (15.69%), age in the titration between 35 and 45 years (49.02%), and from the Southeast region (47.06%). It was verified that after completing the master's degree, a large part remained in the teaching activity (74.51%) in their home institution (78.43%). It was also established that the Program has contributed to the qualification of teachers, either in scientific technical improvement, personal satisfaction and/or professional ascension, indicated by 98.04% of the informants,

Author Biographies

Marize Setubal Sampaio, Programa de Pós-Graduação em Educação Agrícola Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro

Letróloga

Mestre em Educação Agrícola

Programa de Pós-Graduação em Educação Agrícola

Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro

 

Nádia Maria Pereira Souza, Programa de Pós-Graduação em Educação Agrícola Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro

Profissional de Educação Física

Mestre em Educação Física

Doutor em Ciências Sociais

Programa de Pós-Graduação em Educação Agrícola

Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro

 

Gilmar Ferreira Vita, Programa de Pós-Graduação em Educação Agrícola Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro

Biólogo, Gestor Ambiental

Mestre em Biologia Animal

Doutor em Biologia Animal

Pós-Doutorando em Educação Agrícola

Programa de Pós-Graduação em Educação Agrícola

Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro

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Published

2022-05-20

How to Cite

Sampaio, M. S., Souza, N. M. P., & Vita, G. F. (2022). Master in Education: contribution of continuing education for teachers of Brazilian Federal Institutes and Social Demand. Education, 47(1), e32/ 1–24. https://doi.org/10.5902/1984644442552