Results-based regulation: theoretical and educational assumptions reading coupled with a World Bank’s document

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/1984644440558

Keywords:

Human formation, Educational assumptions, Results-based regulation

Abstract

The study aims to think over theoretical and educational assumptions in parallel to results-based regulation. Modern and contemporary assumptions are highlighted, besides addressing a World Bank’s document in order to perceive the tone of assumptions made by that organization which interferes in human development. About the methodological procedures, choice of document is also linked to a bigger research in process, in which results-based regulation is discussed. We consider assumptions of modernity obscure fragmentation of knowledge under specialization. On the other hand assumptions of contemporaneity invite us to have other thoughts and it is an opportunity of resisting to the servitude and human deformation logic and additionally, that prospect is able to improve investigative experiences with other thoughts. About the document, business speech is predominant whose tone indicates modern assumptions. Thus, translating knowledge in measurable results is a key concern of the agency and it preserves the capitalist relations of production.

Author Biographies

Roque Strieder, Universidade do Oeste da Santa Catarina (Unoesc)

Professor do programa de Mestrado e Doutorado em Educação da Unoesc. Professor em cursos de graduação e especialização. Atua como pesquisador em projetos de pesquisa da Unoesc, do PIBIC/CNPq e da Fapesc, bem como em projetos com fomento local. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Educação, atuando principalmente nos seguintes temas: Pensamento complexo. Formação humana. Aprendizagens como experiências em vida. Biociências e biopoder.

Aline Bettiolo dos Santos, Universidade do Oeste de Santa Catarina (Unoesc)

Doutoranda do Programa de Pós Graduação stricto sensu em Educação da Universidade do Oeste de Santa Catarina (Unoesc), Linha de Pesquisa Educação, Políticas Públicas e Cidadania. Estudante pesquisadora do grupo GEPPEC (Grupo de Pesquisa Educação, Políticas Públicas e Cidadania), Rede Mapa (Gestão democrática do ensino público: mapeamento das bases normativas e das condições político-institucionais dos sistemas municipais de ensino) e Políticas Públicas de Regulação por Resultados e o Governo Democrático da Educação.

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Published

2021-05-05

How to Cite

Strieder, R., & Santos, A. B. dos. (2021). Results-based regulation: theoretical and educational assumptions reading coupled with a World Bank’s document. Education, 46(1), e41/ 1–23. https://doi.org/10.5902/1984644440558