A EDUCAÇÃO COMO INSTRUMENTO DE PROTEÇÃO AMBIENTAL

Authors

  • Arismar Maneia Faculdade de Aracruz - FAACZ
  • Vera Cuzzuol Faculdade de Aracruz - FAACZ

DOI:

https://doi.org/10.5902/223611705642

Keywords:

Educação, Educação Ambiental, Meio Ambiente.

Abstract

http://dx.doi.org/10.5902/223611705642

This work relates to a reflexive action on education in formal education as an instrument oftransformation of institutional schooling behavior that concerns itself with issues about theprotection of the environment. The history of mankind drives the universe to environmentaldegradation, environmental damage caused by the rampant advancement of new technologies indifferent human activities without the sensitivity to make use of the environment and,consequently, without there being a constant environmental threat. The ideas addressedimportant posture support a broadcast about the environmental education in relation to the roleof education critical and reflective. Here if you want to demonstrate that every effort will onlyhave value when traçarmos goals for improving knowledge and awareness of environmentalcitizenship.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Arismar Maneia, Faculdade de Aracruz - FAACZ

Professor da FAACZ

Mestre em Tecnologia Ambiental pela Faculdade de Aracruz, ES. Mestre em Ciências da Educação, Pós graduado em Filosofia, Graduado em Ciências, Graduando em Ciências Sociais.

(arismarmaneia12@hotmail.com)

Vera Cuzzuol, Faculdade de Aracruz - FAACZ

Diretora Geral

Mestra em Tecnologia Ambiental pela Faculdade de Aracruz, ES, Pós graduada em Gestão de Pessoas, Graduada em Pedagogia (Administração Escolar).

(vcuzzuol@gmail.com)

References

BRASIL. Secretaria de Educação Fundamental. Parâmetros Curriculares Nacionais. Brasília: MEC/SEF, 1997.

BRASIL. Constituição da República Federativa do Brasil. Brasília, 1988.

DE JESUS JÚNIOR, GUILHARDES. Direito ambiental: espaço de construção da cidadania. Jus Navigandi, Vitória da Conquista, 2001. Disponível em:

<http://jus2.uol.com.br/doutrina/texto.asp?id=4378>. Acesso em: 15 fev. 2012.

FIGUEIREDO, RODOLFO ANTÔNIO DE. A Lei nº 9.795/99 reveste-se de importância para os educadores ambientais brasileiros?. Jus Navigandi, Teresina, ano 6, n. 52, nov. 2001. Disponível em:

<http://jus2.uol.com.br/doutrina/texto.asp?id=2312>. Disponível em: 20 jan. 2012.

LANFREDI, GERALDO FERREIRA. Política ambiental: busca de efetividade de seus instrumentos. 2. ed.São Paulo: Editora Revista dos Tribunais, 2007.

LOUREIRO, JANETE RIBEIRO. Didática e currículo. Aracruz: FACHA, 2002.

MEZZOMO, MARCELO COLOMBELLI. Responsabilidade ambiental. Jus Navigandi. Teresina. Ano 9, n.523, 12 dez. 2004. Disponível em: <http://jus2.uol.com.br/doutrina/texto.asp?id=5981>. Acesso

em: 20 fev. 2012.

SIRVINSKAS, LUIS PAULO. Manual do direito ambiental. 5. ed. São Paulo: Saraiva, 2007.

TOZONI-REIS, MARÍLIA FREITAS DE CAMPOS. Educação ambiental: natureza, razão e história. São Paulo: Autores Associados, 2004.

Published

2012-08-04

How to Cite

Maneia, A., & Cuzzuol, V. (2012). A EDUCAÇÃO COMO INSTRUMENTO DE PROTEÇÃO AMBIENTAL. Revista Eletrônica Em Gestão, Educação E Tecnologia Ambiental, 7(7), 1316–1325. https://doi.org/10.5902/223611705642

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.