The environmental education and socio-environmental responsibility in the environmental practices in higher education institutions of Brazil

Authors

  • Arismar Maneia Faculdade de Aracruz - FAACZ-ES
  • Vera Cuzzuol Faculdade de Aracruz - FAACZ-ES
  • Aloisio Krohling Faculdade de Aracruz - FAACZ-ES

DOI:

https://doi.org/10.5902/223611708786

Keywords:

Environmental Education. Institutions Higher Education. Environmental practices.

Abstract

http://dx.doi.org/10.5902/223611708786

This article deals with the Environmental Education as part of social-environmental responsibility actions of Higher Education Institutions from the analysis of a few meanings of environmental problems. These institutions need to know the various educational and organisational processes and the subjects involved to define the lines guiding environmental practices guidelines, with an educational method that creates the conditions for individuals to have a real learning for environmental practices aware and committed. The Higher Education Institutions should fulfill their environmental and social responsibility as they have committed to train professionals for the new labour market with vision focused on environmental issues, aware of their social role. Environmental Education represents a strong ally of the institutions that work with education, with the aim of balancing the man and his environment, being a tool for transformation.

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Author Biographies

Arismar Maneia, Faculdade de Aracruz - FAACZ-ES

¹Professor da FAACZ, Mestre em Tecnologia Ambiental pela Faculdade de Aracruz, ES. Mestre em Ciências da Educação, Pós graduado em Filosofia, pela  UCB, Graduado em Ciências pela UNIVÁS, Graduado em Ciências sociais Universidade de Santos, Doutorando em Educação-IPCP. (arismarmaneia12@hotmail.com)

 

 

 

Vera Cuzzuol, Faculdade de Aracruz - FAACZ-ES

Diretora Geral, Mestra em Tecnologia Ambiental pela Faculdade de Aracruz, ES, Pós graduada em Gestão de Pessoas, Graduada em Pedagogia (Administração Escolar). (vcuzzuol@gmail.com)

Aloisio Krohling, Faculdade de Aracruz - FAACZ-ES

3Pós-Doutor em Filosofia Política, doutorado em Filosofia pelo Instituto Santo Anselmo em Roma. Mestre em Sociologia Política (Escola de Sociologia e Política de São Paulo). Professor e pesquisador do Programa de Mestrado da FDV e do Programa de Mestrado em Ciências Sociais do Centro Universitário Vila Velha (UVV-ES), E-mail: (krohling@gmail.com)

 

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Published

2013-08-30

How to Cite

Maneia, A., Cuzzuol, V., & Krohling, A. (2013). The environmental education and socio-environmental responsibility in the environmental practices in higher education institutions of Brazil. Revista Eletrônica Em Gestão, Educação E Tecnologia Ambiental, 13(13), 2716–2726. https://doi.org/10.5902/223611708786