A EDUCAÇÃO COMO INSTRUMENTO DE PROTEÇÃO AMBIENTAL

Arismar Maneia, Vera Cuzzuol

Abstract


http://dx.doi.org/10.5902/223611705642

This work relates to a reflexive action on education in formal education as an instrument oftransformation of institutional schooling behavior that concerns itself with issues about theprotection of the environment. The history of mankind drives the universe to environmentaldegradation, environmental damage caused by the rampant advancement of new technologies indifferent human activities without the sensitivity to make use of the environment and,consequently, without there being a constant environmental threat. The ideas addressedimportant posture support a broadcast about the environmental education in relation to the roleof education critical and reflective. Here if you want to demonstrate that every effort will onlyhave value when traçarmos goals for improving knowledge and awareness of environmentalcitizenship.


Keywords


Educação, Educação Ambiental, Meio Ambiente.

References


BRASIL. Secretaria de Educação Fundamental. Parâmetros Curriculares Nacionais. Brasília: MEC/SEF, 1997.

BRASIL. Constituição da República Federativa do Brasil. Brasília, 1988.

DE JESUS JÚNIOR, GUILHARDES. Direito ambiental: espaço de construção da cidadania. Jus Navigandi, Vitória da Conquista, 2001. Disponível em:

. Acesso em: 15 fev. 2012.

FIGUEIREDO, RODOLFO ANTÔNIO DE. A Lei nº 9.795/99 reveste-se de importância para os educadores ambientais brasileiros?. Jus Navigandi, Teresina, ano 6, n. 52, nov. 2001. Disponível em:

. Disponível em: 20 jan. 2012.

LANFREDI, GERALDO FERREIRA. Política ambiental: busca de efetividade de seus instrumentos. 2. ed.São Paulo: Editora Revista dos Tribunais, 2007.

LOUREIRO, JANETE RIBEIRO. Didática e currículo. Aracruz: FACHA, 2002.

MEZZOMO, MARCELO COLOMBELLI. Responsabilidade ambiental. Jus Navigandi. Teresina. Ano 9, n.523, 12 dez. 2004. Disponível em: . Acesso

em: 20 fev. 2012.

SIRVINSKAS, LUIS PAULO. Manual do direito ambiental. 5. ed. São Paulo: Saraiva, 2007.

TOZONI-REIS, MARÍLIA FREITAS DE CAMPOS. Educação ambiental: natureza, razão e história. São Paulo: Autores Associados, 2004.




DOI: http://dx.doi.org/10.5902/223611705642



DEAR AUTHORS,

PLEASE, CHECK CAREFULLY BEFORE YOUR SUBMISSION:

- IF ALL AUTHORS "METADATA" (ORCID, LINK TO LATTES, SHORT BIOGRAPHY, AFFILIATION) WERE ADDED,

- THE CORRECT IDIOM YOUR SECTION,

- IF THE HIGHLIGHTS WERE ADDED,

- IF THE GRAPHIC ABSTRACTS WAS ADDED,

- IF THE REVIEWERS INDICATION WAS DONE,

- IF THE REFERENCES FORMAT ARE CORRECT(ABNT)

- IF THE RESOLUTION YOUR FIGURES (600 DPI) ARE SUITABLE

*******************************

PREZADOS AUTORES,

POR FAVOR, VERIFIQUE ATENTAMENTE ANTES DA SUBMISSÃO: 
- SE OS METADADOS (ORCID, LINK PRO LATTES, CURTA BIOGRAFIA E AFILIAÇÃO) DE "TODOS" OS AUTORES FORAM ADICIONADOS, 
- IDIOMA, 
- SE OS HIGHLIHTS FORAM ADICIONADOS, 
- SE O GRAPHICAL ABSTRACT FOI ADICIONADO, 
- SE A INDICAÇÃO DOS REVISORES FOI FEITA, 
- SE O FORMATO DAS REFERÊNCIAS ESTÁ ADEQUADO (ABNT) 
- SE A RESOLUÇÃO SUAS FIGURAS (600 DPI) ESTÁ ADEQUADA.

 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

 

**************************************************

WE ARE ON FACEBOOK! (You are our guest!)

 

Digital Object Identifier (DOI): 10.5902/22361170

Contact: reget.ufsm@gmail.com

...................................................................................


Accesses since 19/06/2012

...................................................................................

Sponsors: