Elaboration and validation of an evaluation instrument of the Tutorial Education Program groups - PET

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2318133883651

Keywords:

Instrumento de avaliação. Grupos PET. Validação

Abstract

In this work, an evaluation instrument was created for the PET groups based on the criteria established by the current legislation of the Program and this instrument was validated with judges/specialists - tutors and PET and PET-Connections interlocutor -, from all regions of the country. To create the instrument, a qualitative, descriptive and documentary research was used, with a mixed approach, that is, it includes conducting a survey, data analysis and inferences, combining quantitative and qualitative procedures, such as numerical terms and verbal descriptions. The instrument created was structured and validated by tutors and PET interlocutors from several universities in all regions of the country, obtaining a content validity index of 0.94.

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Author Biographies

Ana Claudia Granato Malpass, Universidade Federal do Triângulo Mineiro

Professora na Universidade Federal do Triângulo Mineiro.

Marília Gabriela Oliveira Santos, Universidade Federal do Triângulo Mineiro

Licenciada em Estudos Sociais, habilitação em História e Geografia; pós-graduação em Docência no Ensino Superior; Mestre em Inovação Tecnológica; técnica em assuntos educacionais e diretora da Divisão de Apoio ao Ensino/Proens - UFTM.

Beatriz Gaydeczka, Universidade Federal do Triângulo Mineiro

Licenciada em Letras-Inglês; mestre e doutora em Educação; professor no Programa de Mestrado Profissional em Inovação Tecnol´ógica da UFTM.

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Published

2023-08-30

How to Cite

Malpass, A. C. G., Santos, M. G. O., & Gaydeczka, B. (2023). Elaboration and validation of an evaluation instrument of the Tutorial Education Program groups - PET. Regae: Revista De Gestão E Avaliação Educacional, e83651 . https://doi.org/10.5902/2318133883651