The linguistic analysis in the crasis teaching-learning process in high school

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2176148569342

Keywords:

Linguistic analysis, Crasis, High school, Student text

Abstract

This article is the result of the Masters dissertation whose objectives were: to reflect on the linguistic analysis of the crasis, in High School (HS), and to carry out an experiment, comparing two didactic approaches, deductive and inductive. It was an action research, with 258 analyzed texts. Higher hits than errors were found, resulting in the conclusion that there is no significant impact on teaching the crasis during HS. The experiment brought the result that the two ways of teaching tested were successful, but the inductive stood out in the pleasure it aroused in the students, showing that, by bringing them as protagonists of the teaching-learning process, there is gain expressive.

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Author Biography

Leticia Pena Silveira, Universidade Federal de Minas Gerais, Belo Horizonte, MG

É doutoranda em Linguística Teórica e Descritiva (POSLIN/UFMG, atual) com mestrado na área da Linguística Aplicada (POSLIN/UFMG, 2020). Possui especialização em Revisão de Texto (PUCMINAS, 2018) e graduação em Letras em Português Licenciatura (FALE/UFMG, 2015). Atualmente é professor do Colégio Magnum Agostiniano e do Colégio Santa Maria Minas. Tem experiência na área de Letras, com ênfase em Língua Portuguesa, ministrando aulas de Gramática, Produção de Texto e Literatura. Apresenta produção científica na área de Linguística, com ênfase em Sociolinguística e Linguística Aplicada.

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Published

2023-02-02

How to Cite

Silveira, L. P. (2023). The linguistic analysis in the crasis teaching-learning process in high school. Letras, 1(64), 167–182. https://doi.org/10.5902/2176148569342