The popular culture and the colege degree in physical education: a study in the state of Goiás (Brasil)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2316546452856

Keywords:

Popular culture, Curriculum, Higher Education

Abstract

The objective of this study was to analyze how the popular culture contents are being introduced in the curriculum of the course of Physical Education (bachelor’s degree) in the Goiás State, Brazil. The political-pedagogical projects of Institutions of Higher Education were analyzed, in relation to the 17 undergraduate courses offered in the State. It was concluded that it is possible to find the presence of popular culture in professional training curricula in Physical Education, however, most contents are treated in a hierarchical way, dissolved, and subjugated by scientific knowledge.

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Author Biographies

Katiane dos Santos Costa, Universidade Federal de Goiás

Bacharel em Educação Física e Mestranda em Educação Física pela Universidade Federal de Goiás e pesquisadora do Laboratório Physis de Pesquisa em Educação Física, Sociedade e Natureza (LABPHYISIS).

Michelle da Silva Flausino, Universidade Federal de Goiás

Licenciada em Educação Física pela Universidade Federal de Goiás, Especialista e Mestra em Educação Física pela Universidade de Brasília e pesquisadora do Laboratório Physis de Pesquisa em Educação Física, Sociedade e Natureza (LABPHYISIS).

Ana Márcia Silva, Universidade Federal de Goiás (UFG)

Professora Titular pela Faculdade de Educação Física e Dança/UFG e Lider do Laboratório Physis de Pesquisa em Educação Física, Sociedade e Natureza (LABPHYISIS).

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Published

2021-09-28

How to Cite

Costa, K. dos S., Flausino, M. da S., & Silva, A. M. (2021). The popular culture and the colege degree in physical education: a study in the state of Goiás (Brasil). Kinesis, 39(1). https://doi.org/10.5902/2316546452856

Issue

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Original articles