School Physical Education and its contemporary dilemmas: is there little experience in the experiences?

Authors

  • George Ivan da Silva Holanda Universidade Estadual de Goiás
  • Gabriel Carvalho Bungenstab Universidade Estadual de Goiás

DOI:

https://doi.org/10.5902/2316546444054

Keywords:

Experience, Elementary and High School Education, Body Practices, Physical Education

Abstract

This study seeks to analyze possible contributions that the philosophical discussion about experience brings to think about the teaching of the body practices at school. For this, the text uses the analysis on the (re)configuration of the experience category in modernity and defends, within the scope of Physical Education, that one thinks of experience from an enriching point: less centralized in a closed / instrumental teaching and more concerned with an open / unexpected teaching of bodily practices. In this sense, the study suggests that the triad body practices /experience / Physical Education can enrich bodily experiences, giving a new meaning to learning.

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Author Biographies

George Ivan da Silva Holanda, Universidade Estadual de Goiás

Formado em Licenciatura em Educação Física na Universidade Estadual de Goiás.

Gabriel Carvalho Bungenstab, Universidade Estadual de Goiás

Doutor em Sociologia pela Universidade Federal de Goiás (2016). Mestre em Educação Física pela Universidade Federal do Espírito Santo (2013). Graduado em Educação Física pela Universidade Federal do Espirito Santo (2010).Tem experiência na área de Sociologia, Educação e Educação Física. Tem como interesses de pesquisa, no âmbito da Sociologia, da Educação e da Educação Física, as temáticas relacionadas a escola, juventude, esportes e práticas corporais. Atualmente é professor efetivo no curso de Educação Física da Universidade Estadual de Goiás (UEG).

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Published

2021-03-12

How to Cite

Holanda, G. I. da S., & Bungenstab, G. C. (2021). School Physical Education and its contemporary dilemmas: is there little experience in the experiences?. Kinesis, 39(1). https://doi.org/10.5902/2316546444054

Issue

Section

Essays