#VAMOVIRARUM2020SEMPRECONCEITO? – curriculum-image and visual culture

Authors

  • Anderson Ferrari Universidade Federal de Juiz Fora - Juiz de Fora, MG
  • Danilo Araujo de Oliveira Doutorando em Educação pela UFMG

DOI:

https://doi.org/10.5902/1983734842976

Keywords:

Image, Visual culture, Curriculum.

Abstract

Based on the studies of visual culture, the contribution of the theoretical curriculum field and supported by post-critical theories, we analyze the functioning of a curriculum image. The article explores the need for attention to the daily experiences of the visual, the contributions of the image to the field of education, focusing on the educational processes of the curricula that happen and are functioning in everyday life. Thus, we developed the argument that the curriculum-image investigated here introduces questions and makes gaps in thinking, modifying what is seen and said, what you see and what you say, what is done and what can be done with what the subjects think of the truths to which they are linked and of what they think about themselves.

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Author Biographies

Anderson Ferrari, Universidade Federal de Juiz Fora - Juiz de Fora, MG

Licenciado e Bacharel em História, mestre em Educação, doutor em Educação e Pós-doutor em Educação e Cultura Visual, Coordenador do Grupo de estudos e Pesquisa em Gênero, Sexualidade, Educação e Diversidade (GESED). Professor da Faculdade de Educação da UFJF, professor permanente do PPGE/UFJF

Danilo Araujo de Oliveira, Doutorando em Educação pela UFMG

Licenciado em Letras, Mestre em Educação e Doutorando em Educação pela UFMG. Membro do GECC - Grupo de estudos em Currículo e Cultura.

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Published

2020-07-27

How to Cite

Ferrari, A., & Oliveira, D. A. de. (2020). #VAMOVIRARUM2020SEMPRECONCEITO? – curriculum-image and visual culture. Revista Digital Do LAV, 13(1), 014–033. https://doi.org/10.5902/1983734842976