Qualification and teachers training: interdisciplinarity in the meetings per area in polytechnic

Authors

  • Everton Bedin Universidade de Passo Fundo Universidade Federal do Rio Grande do Sul
  • José Claudio Del Pino Universidade Federal do Rio Grande do Sul Centro de Universidades - Univates

DOI:

https://doi.org/10.5902/1984644416165

Keywords:

Teacher training, Interdisciplinarity, Polytechnic education.

Abstract

This article is meant to present, through an ethnographic qualitative research, via the use of observation and logbook, how meetings of the knowledge area among high schoolteachers in polytechnic may favor interdisciplinarity, qualification and teacher appreciation, in order to maximize the process teaching-learning and minimize rates of repetition and dropout basic education in the Gaucho state. I was examined that the interdisciplinarity idea can’t be restricted to an internal process to the respective areas, but among the curricular components of other sciences, in the case of a process instigate collective research and critical; a way of reframing the methodology so that the student can understand different branches of knowledge assumptions as to the axes of the polytechnic.

Author Biographies

Everton Bedin, Universidade de Passo Fundo Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Graduado em Química, Licenciatura - UPF. Tem experiência na área de Química, com ênfase em Química. Pós-Graduado em Tecnologia de Informação e Comunicação na Educação - FURG. Mestre em Educação em Química - UFU. Doutorando em Educação e Ensino em Ciências: química da vida e saúde – UFRGS. Colunista nos jornais Voz da Região e O Quapo. Professor de Química na Educação Básica e Superior.

José Claudio Del Pino, Universidade Federal do Rio Grande do Sul Centro de Universidades - Univates

Graduação em Química, Licenciatura e Industrial – PUCRS. Especialista em Química - UPF e UCS. Mestre  em Ciências Biológicas-Bioquímica e Doutorado em Engenharia de Biomassa – UFRGS. Pós-doutorado pela Universidade de Aveiro-Portugal (2004). Professor associado da UFRGS. Professor-Orientador do PPGQVS e do PPGQ - UFRGS. Bolsa de Produtividade em Pesquisa do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico.

Published

2016-02-25

How to Cite

Bedin, E., & Pino, J. C. D. (2016). Qualification and teachers training: interdisciplinarity in the meetings per area in polytechnic. Education, 1(1), 107–120. https://doi.org/10.5902/1984644416165

Issue

Section

Continuous Demand