INFORMATION TECNOLOGY IN EDUCATION AND TRAINING OF HEALTH PROFESSIONALS: AN INTEGRATIVE REVIEW

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/217976927465

Keywords:

Technology, Teaching, Human resources training

Abstract

http://dx.doi.org/10.5902/217976927465

Aim: to know the trends of scientific production on technologies in the field of information technology as a resource for the training and qualification of health professionals. Method: an integrative review that included scientific articles indexed in the Virtual health Library in 2007 at 2011. Results: 46 articles were identified that signal potentiality in the use of computers as a teaching resource, pointing out advantages and weaknesses, especially in training in healthcare. Considerations: the findings suggest the need for involvement and empowerment of teachers, changes in posture of academic and institutional investments, as well as monitoring the use of resources that involve the Information Technologies and Communication.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Carine Vendruscolo, Universidade do Estado de Santa Catarina, Florianópolis, SC

Enfermeira, Doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Enfermagem da UFSC, Docente do Departamento de Enfermagem da Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC).

Letícia de Lima Trindade, Universidade do Estado de Santa Catarina, Florianópolis, SC

Enfermeira, docente da UDESC, Doutora em Enfermagem pelo Programa de Pós-Graduação em Enfermagem da UFSC.

Marta Lenise do Prado, Universidade Federal de Santa Catarina, Florianópolis, SC

Enfermeira, docente da UFSC, Doutora em Filosofia da Enfermagem pelo Programa de Pós-Graduação em Enfermagem da UFSC.Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC).

Juliana Homem da Luz, Universidade Federal de Santa Catarina, Florianópolis, SC

Enfermeira, Doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Enfermagem da UFSC.

Grace Teresinha Marcon Dal Sasso, Universidade Federal de Santa Catarina, Florianópolis, SC

Enfermeira, docente da UFSC, Pós Doutora pela School of Health Information Sciences at Houston – Texas/USA.

Alacoque Lorenzini Erdmann, Universidade Federal de Santa Catarina, Florianópolis, SC

Enfermeira, docente da UFSC, Doutora em Filosofia da Enfermagem pelo Programa de Pós-Graduação em Enfermagem da UFSC.

Published

2013-12-27

How to Cite

Vendruscolo, C., Trindade, L. de L., Prado, M. L. do, Luz, J. H. da, Dal Sasso, G. T. M., & Erdmann, A. L. (2013). INFORMATION TECNOLOGY IN EDUCATION AND TRAINING OF HEALTH PROFESSIONALS: AN INTEGRATIVE REVIEW. Revista De Enfermagem Da UFSM, 3(3), 539–546. https://doi.org/10.5902/217976927465

Issue

Section

Artigos de revisão

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 > >> 

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.