SOFTWARE CITY – AN EDUCATIONAL 3D VIRTUAL WORLD GAME TO SUPPORT TEACH AND LEARN SOFTWARE ENGINEERING CONCEPTS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2675995072203

Keywords:

Educational Games, 3D Virtual Worlds, Metaverse, Software Engineering

Abstract

Teach Software Engineering can be considered one of the main targets in the computation professional’s education process. Constituted by a framework of methodologies, practices and theories, the discipline has traditionally been presented in an unattractive way to students. So, to mitigate these problems, this paper presents the development of an educational quiz game, embedded in a metaverse. This game intends to represent an alternative way to teach the Software Engineering concepts, emphasizing the more theoretical aspects of the area. As main results, we highlight the interaction and exploration of the Virtual World, as well as the possibility of scaling the game through the insertion of new questions.

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Author Biographies

Nikollas Kauê Soares Gomes, Federal University of Santa Maria

Graduado em Sistema de Informação - Universidade Federal de Santa Maria

Giliane Bernardi, Federal University of Santa Maria

Professora Associada do Departamento de Computação Aplicada - DCOM, no Centro de Tecnologia da Universidade Federal de Santa Maria. Atua no Mestrado Profissional em Tecnologias Educacionais em Rede, no Centro de Educação.

Andre Zanki Cordenonsi, Federal University of Santa Maria

Docente do Programa de Pós-Graduação em Tecnologias Educacionais em Rede e no Programa de Pós-Graduação em Patrimônio Cultural, UFSM.

Jonathan Donato Pippi, Federal University of Santa Maria

Mestrando no Programa de Pós-Graduação em Tecnologias Educacionais em Rede - Universidade Federal de Santa Maria

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Published

2023-05-19

How to Cite

Gomes, N. K. S., Bernardi, G., Cordenonsi, A. Z., & Pippi, J. D. (2023). SOFTWARE CITY – AN EDUCATIONAL 3D VIRTUAL WORLD GAME TO SUPPORT TEACH AND LEARN SOFTWARE ENGINEERING CONCEPTS. ReTER, 4(1), e8/1–19. https://doi.org/10.5902/2675995072203

Issue

Section

Dossiê Temático – Jogos e Gamificação aplicados à Educação

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