ENGLISH LANGUAGE TEACHING AT UNIVERSITY: AN EXPERIENCE REPORT DURING A PANDEMIC
Keywords:
English Language Teaching, Technological resources, Virtualized classes.Abstract
This work consists of an experience report of a teaching practice of English Language as an Additional Language in Higher Education with a focus on the technological resources that were used. Organized in a sixclass work project, the practice was fundamentally based on technological resources that promoted greater student engagement in times of virtualized classes due to the covid-19 pandemic. For methodological purposes, the resources used were categorized into three types: (1) class materials, those used to make tasks available for students; (2) dynamics, for vocabulary, pre-reading, warm up activities, among others; (3) class and communication, which guaranteed proximity to students, even though at a distance. At the end of the project, the students evaluated the classes and the result was positive, with the dynamics and interactivity of the classes being two of the aspects most commented on by the students. This pedagogical practice was successful and can be replicated in similar teaching contexts.Downloads
References
CLARK, Herbert. Language use. In: CLARK, Herbert. Using language. Cambridge University Press. p.3-
, 1996. O uso da linguagem. Cadernos de Tradução do Instituto de Letras UFRGS, 9, p. 49-71, 2000.
HERNÁNDEZ, Fernando. Entrevista com o Professor Fernando Hernández. Revista Bem Legal, v. 4, n.
, pg. 65-72, 2014. Disponível em: http://www.ufrgs.br/revistabemlegal/edicoesanteriores/no_1_2014/entrevista-com-o-professor-fernando-hernandez. Acesso em: 31 mar. 2021.
RODRIGUES, Alessandra. Ensino remoto na Educação Superior: desafios e conquistas em tempos de
pandemia. SBC Horizontes, jun. 2020. ISSN 2175-9235. Disponível em:
http://horizontes.sbc.org.br/index.php/2020/06/17/ensino-remoto-na-educacao-superior/. Acesso
em: 01 abr. 2021.
SCHLATTER, Margarete; GARCEZ, Pedro. Línguas Adicionais na escola: aprendizagens colaborativas
em inglês. Erechim: Edelbra, 2012.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado, com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.