EIMPLANTATION OF A GARDEN MEDICINAL AND CONDIMENT FOR USE SCHOOL COMMUNITY
Abstract
Palmeira of Missões /RS. The educational proposal was developed a garden medicinal and condiment on institution environmental. This
proposal aimed to bring together knowledge about the species of therapeutics plants used by the school community. The mode of practice
developed served to integrate the students about the importance of plants in day to day, allowing them to contextualize the topic and expand
their knowledge on the subject..
Keywords
Full Text:
PDF (Português (Brasil))References
BRASIL, 2006. Ministério da Saúde Aprova a Política Nacional de Plantas Medicinais e Fitoterápicos e dá outras providências. Disponível em: . Acesso em: 20 mar. 2012.
DORIGONI, P. A. et al. Levantamento de dados sobre plantas medicinais de uso popular no município de São João do Polêsine, RS, Brasil. I – Relação entre enfermidade e espécies utilizadas. Revista Brasileira de Plantas Medicinais, Botucatu, v.4, n.1, p. 69-79, 2001.
LORENZI, H.; MATOS, F.J.A. Plantas medicinais no Brasil: nativas e exóticas cultivadas. Nova Odessa, SP: Instituto Plantarum, 2002. 512p
KUREK, M.; BUTZKE, C. M. F. Alimentação escolar saudável para educandos da educação infantil e ensino fundamental. Revista de Divulgação Técnico-Científica do ICPG. Santa Catarina, v. 3, n. 9, p. 139-144, 2006.
MARTINS, E. R.; CASTRO, D. M.; CASTELLANI, D. C.; DIAS, J. E. Plantas Medicinais. Viçosa: Ed. Imprensa Universitária, 1994. p. 220
NEVES, J. D. S.; SILVA, C. G.; BARROS, R. P. Experiência de Gestão e Educação Ambiental no projeto Farmácia Viva em duas Escolas. In: Anais... 1º SIMAGA – Simpósio Alagoano de Gestão Ambiental, Arapiraca-AL, Brasil, 2010. UNEAL/CAMPUS I, p. 21-30. CD ROM ISSN 2177-7268.
OLIVEIRA, G.N. O projeto terapêutico e a mudança nos modos de produzir saúde. São Paulo: Hucitec, 2008.
PASA, M. C.; SOARES, J. J.; Neto, G. G. Estudo etnobotânico na comunidade de Conceição-Açu (alto da bacia do rio Aricá Açu, MT, Brasil). Acta bot. bras. 19(2): 195-207, 2005.
PASA, M. C. Saber local e medicina popular: a etnobotânica em Cuiabá, Mato Grosso, Brasil. Universidade Federal de Mato Grosso. Boletim do Museu Paraense Emílio Goeldi Ciências Humanas, Belém, v. 6, n. 1, p. 179-196, 2011.
PIRES, M. J. P. Aspectos históricos dos recursos genéticos de plantas medicinais. Rodriguésia, Rio de Janeiro, jun. 1984.
PIRES, S. S.; LIMA, R. A.; BRAGA, A. G. S. Horta medicinal escolar: um recurso didático para o ensino-aprendizagem de Botânica. 64º Congresso Nacional de Botânica. Belo Horizonte, 2013.
SILVEIRA, A. P.; FARIAS C. C. Estudo etnobotânico na educação básica. Tubarão: POIÉS IS, 2009.
PEREIRA, M. C.; DEFANI, M. A. Plantas Medicinais: Modificando Conceitos. Disponível em: . Acesso em: 20 maio de 2014.
DOI: https://doi.org/10.5902/2236117015546
DEAR AUTHORS,
PLEASE, CHECK CAREFULLY BEFORE YOUR SUBMISSION:
- IF ALL AUTHORS "METADATA" (ORCID, LINK TO LATTES, SHORT BIOGRAPHY, AFFILIATION) WERE ADDED,
- THE CORRECT IDIOM YOUR SECTION,
- IF THE HIGHLIGHTS WERE ADDED,
- IF THE GRAPHIC ABSTRACTS WAS ADDED,
- IF THE REVIEWERS INDICATION WAS DONE,
- IF THE REFERENCES FORMAT ARE CORRECT(ABNT)
- IF THE RESOLUTION YOUR FIGURES (600 DPI) ARE SUITABLE
*******************************
PREZADOS AUTORES,
POR FAVOR, VERIFIQUE ATENTAMENTE ANTES DA SUBMISSÃO:
- SE OS METADADOS (ORCID, LINK PRO LATTES, CURTA BIOGRAFIA E AFILIAÇÃO) DE "TODOS" OS AUTORES FORAM ADICIONADOS,
- IDIOMA,
- SE OS HIGHLIHTS FORAM ADICIONADOS,
- SE O GRAPHICAL ABSTRACT FOI ADICIONADO,
- SE A INDICAÇÃO DOS REVISORES FOI FEITA,
- SE O FORMATO DAS REFERÊNCIAS ESTÁ ADEQUADO (ABNT)
- SE A RESOLUÇÃO SUAS FIGURAS (600 DPI) ESTÁ ADEQUADA.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
**************************************************
WE ARE ON FACEBOOK! (You are our guest!)
Digital Object Identifier (DOI): 10.5902/22361170
Contact: reget.ufsm@gmail.com
...................................................................................
Accesses since 19/06/2012
...................................................................................
Sponsors: