Products of a professional master in education: a state of knowledge

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2318133840662

Keywords:

Mestrado Profissional, Pós-Graduação, Formação Continuada, Produtos Educacionais.

Abstract

This study aimed to identify and analyze the educational products resulting from the Professional Master Course in Public Policy and Educational Management at the Universidade Federal de Santa Maria. It is an exploratory research, based on the state of knowledge of the dissertations available in the UFSM digital repository, classes that defended the work in 2017 and 2018. It was found that, of the 53 dissertations, stand out with the highest incidence: proposals for continuing education (24%), strategic planning (9%), guidelines (9%). Thus, it was possible to identify the greatest demands and concerns of education professionals, as well as the types of products that were built to qualify the performance of these professionals at work.

Key-words: professional master's degree; postgraduate studies; continuing formation; educational products

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Author Biographies

Cristiano Lanza Savegnago, Universidade Federal de Santa Maria

Graduado em Administração, Especialista em Gestão de Recursos Humanos e Mestre em Políticas Públicas e Gestão Educacional. É Técnico-Administrativo em Educação na Universidade Federal de Santa Maria.

Simone da Rosa Messina Gomez, Universidade Federal de Santa Maria

Licenciada em Ciências Biológicas, Especialista em Educação Ambiental, Mestra em Políticas Públicas e Gestão Educacional e Doutoranda em Educação. É Técnica em Assuntos Educacionais na Universidade Federal de Santa Maria.

Marilene Gabriel Dalla Corte, Universidade Federal de Santa Maria

Graduada em Pedagogia, Especialista em Psicopedagogia,  Especialista em Administração e Supervisão Escolar, Mestre em Educação,  Doutora em Educação e Pós-Doutora em Educação. É Professora na Universidade Federal de Santa Maria.

Lorena Inês Peterini Marquezan, Universidade Federal de Santa Maria

Graduada em Pedagogia, Especialista em Psicologia Escolar, Pós-Graduada em Psicologia Pedagógica, Mestre em Educação e Doutora em Educação. É professora na Universidade Federal de Santa Maria.

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Published

2021-01-08

How to Cite

Savegnago, C. L., Gomez, S. da R. M., Dalla Corte, M. G., & Marquezan, L. I. P. (2021). Products of a professional master in education: a state of knowledge. Regae: Revista De Gestão E Avaliação Educacional, 9(18), 1–14. https://doi.org/10.5902/2318133840662