Teaching of literature and reading as writing in teacher education: contributions of socio-discursive interactionism

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2176148534783

Keywords:

Literary education, Reader education, Reading, Production of texts

Abstract

Despite advances in the teaching of language and literature since the 1980s, literature has been developed in many schools with different objectives than that of reader´s aesthetic experience. In order to contribute to the equalization of the purposes and means of literature teaching in teacher´s education, this article presents a pathway of the conceptions of reader and reading in the schooling tradition and highlights the contribution of the Sociodiscursive Interactionism for the consideration of reading as writing in the reader´s education.

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Author Biographies

Lidia Stutz, Universidade Estadual do Centro-Oeste, Guarapuava, PR

Possui graduação em Letras Português Inglês pela Universidade Estadual do Centro-Oeste (1993), mestrado em Letras (Inglês e Literatura Correspondente) pela Universidade Federal de Santa Catarina (2005), doutorado em Estudos da Linguagem pela Universidade Estadual de Londrina (2012) com estágio doutoral realizado na Universidade de Genebra (Bolsa CAPES- DS - 2010) e pós-doutorado em Estudos da Linguagem pela Universidade Estadual de Londrina (2017). Professora Adjunta Nível D do Departamento de Letras e do Mestrado em Letras na Universidade Estadual do Centro-Oeste.

Claudio José de Almeida Mello, Universidade Estadual do Centro-Oeste, Guarapuava, PR

Programa de Pós-Graduação em Letras (PPGL)- Linha de Pesquisa: Linguagens, Leitura e Interação e Departamento de Letras - Literatura e Ensino

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Published

2019-09-27

How to Cite

Stutz, L., & Mello, C. J. de A. (2019). Teaching of literature and reading as writing in teacher education: contributions of socio-discursive interactionism. Letras, (58), 323–344. https://doi.org/10.5902/2176148534783