The orality in the school: a long way to be covered

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2176148529573

Keywords:

Orality, Public oral genres, Teaching practices, Teacher training

Abstract

In the brazilian educational context, it becomes essential to the school the formation of well-articulated students with the language, either in the written modality or in the oral modality. In this sense, it is sought, from this scientific reflection, a resignification of the teaching work regarding the practices developed with orality in the school. Therefore, the aim of this article is to propose an awareness of the oral language importance in the school environment, as well as to propose new methodologies so that the teacher can carry out a fruitful work with orality under a new posture in face of the variety of uses of oral language.

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Author Biographies

Gil Negreiros, Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, RS

Possui graduação em Letras pela Universidade Vale do Rio Verde de Três Corações - UNINCOR (1998), especialização em Língua Portuguesa pela Universidade do Estado de Minas Gerais - UEMG (1999), mestrado em Língua Portuguesa pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo - PUC/SP (2003), doutorado também em Língua Portuguesa pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo PUC/SP (2008) e pós-doutorado pela Universidade de São Paulo - USP (Programa de Letras Clássicas e Vernáculas - área de História das Ideias Linguísticas).

Gislaine Vilas Boas, Instituto Federal Farroupilha, Farroupilha, RS

Possui graduação em Letras Licenciatura Português Inglês pela Fundação de Ensino e Pesquisa de Itajubá (2005) e mestrado em Lingüística Aplicada e Estudos da Linguagem pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (2010). 

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Published

2017-10-16

How to Cite

Negreiros, G., & Boas, G. V. (2017). The orality in the school: a long way to be covered. Letras, (54), p. 115. https://doi.org/10.5902/2176148529573