Teaching football in motion theory methodology critical surpassing through the electronic games
DOI:
https://doi.org/10.5902/2316546420709Keywords:
Physical Education, Eletronic games, Critical design-surpassingAbstract
The article aims to indicate the possibility of addressing the issue electronic games within the critical-surpassing pedagogical concept. The work contextualizes electronic games, how they came about and how they are currently. The sport chosen to be exploited was the football. The study was a bibliographical research that found a possible approach to electronic games in the physical education classes. The teacher should make this kind of game a working tool of your day to day, causing reach the proposed objectives in physical education.
Downloads
References
BRASIL. Ministério da Educação. Parâmetros Curriculares Nacionais. Brasília, 1997.
COLETIVO DE AUTORES. Metodologia do Ensino de Educação Física. São Paulo: Cortez, 1992.
FONSECA, J. J. S. Metodologia da Pesquisa Científica. Fortaleza: UEC, 2002.
GUMZ, A. C. R.; VAZ, C. S.; LEAL, V. H. Ensinando Através dos Jogos. Curitiba, PR. 2014. In: IV Congresso de Letras de 14 a 17 de outubro de 2014.
JÚNIOR, E. R.; SALES, J. R. L. Os Jogos Eletrônicos no Contexto Pedagógico da Educação Física Escolar. Revista da Faculdade de Educação Física da UNICAMP, Campinas, v. 10, n. 1, p. 70-82, jan./abr. 2012.
MAGAGNIN, C. D. M.; MIRZA, S. T. Aprendizagem Escolar: os jogos eletrônicos na formação do aluno. UCG/SEE, 2009. Disponível em: <https://anaisdosimposio.fe.ufg.br/up/248/o/1.4.__52_.pdf > Acesso em: 20 de setembro de 2015.
MORAIS, R. A. R; MENDES, D. de S. O Esporte-simulação: O que é possível aprender com os jogos eletrônicos?. Atos de pesquisa em educação - PPGE/ME FURB. ISSN 1809-0354 v. 8, n. 1, p. 209-238, jan./abr., 2013.
SAVIANI, D. As Concepções Pedagógicas na História da Educação Brasileira. Texto elaborado no âmbito do projeto de pesquisa “O espaço acadêmico da pedagogia no Brasil”, financiado pelo CNPq, para o “projeto 20 anos do Histedbr”. Campinas, 25 de agosto de 2005.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The works must be submitted in the digital format of the SEER platform, via the electronic address: http://periodicos.ufsm.br/kinesis/index. In case of any doubts, contact the editorial team through the email kinesisrevista@ufsm.br. The authorship that publishes in the Kinesis journal agrees to the following terms:
- They retain copyright and grant the journal the right of first publication.
- They allow and are encouraged to publish and disseminate their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal page) as this can cause positive alterations, as well as increase the impact and quotation of the published work.