Teaching football in motion theory methodology critical surpassing through the electronic games

Authors

  • Luís Afonso Santos Universidade do Extremo Sul Catarinense - Unesc
  • Marcos Debortoli Universidade do Extremo Sul Catarinense - Unesc

DOI:

https://doi.org/10.5902/2316546420709

Keywords:

Physical Education, Eletronic games, Critical design-surpassing

Abstract

The article aims to indicate the possibility of addressing the issue electronic games within the critical-surpassing pedagogical concept. The work contextualizes electronic games, how they came about and how they are currently. The sport chosen to be exploited was the football. The study was a bibliographical research that found a possible approach to electronic games in the physical education classes. The teacher should make this kind of game a working tool of your day to day, causing reach the proposed objectives in physical education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Luís Afonso Santos, Universidade do Extremo Sul Catarinense - Unesc

Educação Física e Mídia

Sociologia do Esporte e Mídia

Marcos Debortoli, Universidade do Extremo Sul Catarinense - Unesc

Draduado em Educação Física - licenciatura/ Universidade do Extremo Sul Catarinense - Unesc

References

BRASIL. Ministério da Educação. Parâmetros Curriculares Nacionais. Brasília, 1997.

COLETIVO DE AUTORES. Metodologia do Ensino de Educação Física. São Paulo: Cortez, 1992.

FONSECA, J. J. S. Metodologia da Pesquisa Científica. Fortaleza: UEC, 2002.

GUMZ, A. C. R.; VAZ, C. S.; LEAL, V. H. Ensinando Através dos Jogos. Curitiba, PR. 2014. In: IV Congresso de Letras de 14 a 17 de outubro de 2014.

JÚNIOR, E. R.; SALES, J. R. L. Os Jogos Eletrônicos no Contexto Pedagógico da Educação Física Escolar. Revista da Faculdade de Educação Física da UNICAMP, Campinas, v. 10, n. 1, p. 70-82, jan./abr. 2012.

MAGAGNIN, C. D. M.; MIRZA, S. T. Aprendizagem Escolar: os jogos eletrônicos na formação do aluno. UCG/SEE, 2009. Disponível em: <https://anaisdosimposio.fe.ufg.br/up/248/o/1.4.__52_.pdf > Acesso em: 20 de setembro de 2015.

MORAIS, R. A. R; MENDES, D. de S. O Esporte-simulação: O que é possível aprender com os jogos eletrônicos?. Atos de pesquisa em educação - PPGE/ME FURB. ISSN 1809-0354 v. 8, n. 1, p. 209-238, jan./abr., 2013.

SAVIANI, D. As Concepções Pedagógicas na História da Educação Brasileira. Texto elaborado no âmbito do projeto de pesquisa “O espaço acadêmico da pedagogia no Brasil”, financiado pelo CNPq, para o “projeto 20 anos do Histedbr”. Campinas, 25 de agosto de 2005.

Published

2017-04-11

How to Cite

Santos, L. A., & Debortoli, M. (2017). Teaching football in motion theory methodology critical surpassing through the electronic games. Kinesis, 35(1). https://doi.org/10.5902/2316546420709

Issue

Section

Original articles