Sergipe: reflexões sobre a inclusão
Abstract
O trabalho tece reflexões sobre o processo de inclusão de alunos com deficiências, de forma a garantir a todos eles o direito de freqüentar as salas de aula regulares, aponta os casos em que, mesmo com ajuda, a inclusão pode deixar de respeitar a vontade do próprio aluno, influenciar em seu auto-conceito, rebaixar a auto-estima que construiu com ajuda de outros, bem como tornar os atuais entraves burocráticos da Educação perpetuados na nova modalidade sob a denominação de ensino democrático, acentuando as diferenças. Defende a participação da Universidade no processo de transição.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Declaration of originality
We declare that all articles present in the journal Revista Educação Especial (UFSM) are originals and were not submitted for publishing on any other publication, as a whole or a fraction. We also declare that, after being published by Revista Educação Especial (UFSM), a paper will not be submitted to another journal within two years. After this time, our journal transfers the publishing rights to the authors, with a permit granted by the Editorial Council.
We also acknowledge that the originals’ submission to Revista Educação Especial (UFSM) implies on a transference of copyright for physical and digital publishing to the journal. In case of noncompliance, the violator will receive sanctions and penalties predicted by the Brazilian Copyright Protection Law (n. 9610, dated 19/02/98).