<b>A identidade em construção no ensino médio: uma necessidade e uma possibilidade para o ensino da arte</b>
Abstract
Este artigo apresenta algumas reflexões sobre o Ensino da Arte e a construção da identidade. A discussão está centrada na construção da identidade, analisada em dois focos: a necessidade da construção da identidade de forma crítica e as possibilidades identitárias que podem ser oportunizadas através do Ensino da Arte.
Palavras-chave
: Arte. identidade. educação.Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Declaration of originality
We declare that all articles present in the journal Revista Educação Especial (UFSM) are originals and were not submitted for publishing on any other publication, as a whole or a fraction. We also declare that, after being published by Revista Educação Especial (UFSM), a paper will not be submitted to another journal within two years. After this time, our journal transfers the publishing rights to the authors, with a permit granted by the Editorial Council.
We also acknowledge that the originals’ submission to Revista Educação Especial (UFSM) implies on a transference of copyright for physical and digital publishing to the journal. In case of noncompliance, the violator will receive sanctions and penalties predicted by the Brazilian Copyright Protection Law (n. 9610, dated 19/02/98).