Teacher attitude on statistics: a case study using the EAPE tool

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2179460X40527

Keywords:

Statistics, Teaching, Attitude, EAPE

Abstract

Teachers' attitudes influence both in and outside the classroom through their expectations of students as well as their behavior. The purpose of this article is to know the attitudes of professors of the Statistics Department of a University of south of Brazil, using the Statistical Teachers Attitude Scale (EAPE) and its updated version, the EAPE15. This research is classified as descriptive and exploratory. EAPE and EAPE15 were used in a case study where the data were analyzed through descriptive and correlation analysis. Finally, the study showed that teachers have favorable attitudes towards teaching statistics involving all domains of analysis of the EAPE and EAPE15.

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Author Biographies

Ricardo Alberti, Universidade Federal de Santa Maria

Mestrando pela Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) na área de Gestão de Pessoas e Comportamento Organizacional, é também discente no curso de Bacharelado em Estatística da UFSM, onde auxilia no desenvolvimento de pesquisas

Bruna Freitas dos Santos, Universidade Federal de Santa Maria

Graduanda do curso de Estatística Bacharelado na Universidade Federal de Santa Maria

Fernando de Jesus Moreira Junior, Universidade Federal de Santa Maria

Docente do Departamento de Estatística / CCNE / UFSM.
Formação: Graduação em Estatística (UFRGS), Mestrado em Engenharia de Produção (UFRGS), Doutorado em Engenharia de Produção (UFSC)

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Published

2020-12-29

How to Cite

Alberti, R., Santos, B. F. dos, & Moreira Junior, F. de J. (2020). Teacher attitude on statistics: a case study using the EAPE tool. Ciência E Natura, 42, e42. https://doi.org/10.5902/2179460X40527

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