Corporeidade e jogo como linguagem
DOI:
https://doi.org/10.5902/1984644466737Keywords:
Educação Física, Corporeidade, JogoAbstract
Trata-se de uma resenha crítica sobre o livro Corporeidade, jogo, linguagem: A Educação Física nos anos iniciais do Ensino Fundamental de autoria de Mauro Betti e Pierre Normando Gomes-da-Silva, professores universitários proeminentes da Educação Física brasileira. Faz parte da Coleção Docência em Formação, publicado em 2018 pela Editora Cortez.References
BETTI, M.; GOMES-DA-SILVA, P. N. Corporeidade, jogo, linguagem: a educação física nos anos iniciais do Ensino Fundamental. São Paulo: Cortez, 2018. (Docência em Formação: Ensino Fundamental, v. 1).
BRASIL. Ministério da Educação. Parâmetros Curriculares Nacionais do Ensino Médio. Brasília, DF: MEC, 2000.
BRASIL. Ministério da Educação. Base Nacional Comum Curricular. Brasília, DF: MEC, 2018.
PEIRCE, C. S. Semiótica. 2. ed. São Paulo: Perspectiva, 1990. (Estudos, v. 46).
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Educação (UFSM)
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Declaration of originality
We declare that all articles present in the journal Educação (UFSM) are originals and were not submitted for publishing on any other publication, as a whole or a fraction. We also declare that, after being published by Educação (UFSM), a paper will not be submitted to another journal within two years. After this time, our journal transfers the publishing rights to the authors, with a permit granted by the Editorial Council.
We also acknowledge that the originals’ submission to Educação (UFSM) implies on a transference of copyright for physical and digital publishing to the journal. In case of noncompliance, the violator will receive sanctions and penalties predicted by the Brazilian Copyright Protection Law (n. 9610, dated 19/02/98).
Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
This license lets others remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially, and copy and redistribute the material in any medium or format.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)