Dimensions of the construction and implementation of pedagogical political project: a case study

Authors

  • Hamilton Matos Cardoso Júnior Instituto Federal de Mato Grosso (IFMT)
  • Priscilla Fabiane de Brito Universidade Estadual de Goiás (UEG) - Mestrado Interdisciplinar em Territórios e Expressões Culturais no Cerrado.
  • Divina Aparecida Leonel Lunas Universidade Estadual de Goiás (UEG) - Programa de Mestrado Stricto Sensu em Territórios e Expressões Culturas no Cerrado.
  • Thiago Weslei de Almeida Sousa Universidade Estadual de Goiás - UEG

DOI:

https://doi.org/10.5902/1984644424745

Keywords:

Annapolis, Self-government, Document, Preparation.

Abstract

The Pedagogical Political Project (PPP) is an important tool, articulated the other, for the construction of quality education. Must include the community, students and staff of the school. This article presents the results of a survey conducted in a public school in the city of Anápolis – Goiás. Its goal is to highlight how the PPP was constructed and applied in school practice of the institution. To carry out this work has some methodological steps, among them: bibliographical research; development and implementation of research instruments and performing field work. This study concluded that the construction and implementation of PPP facing various difficulties, including: the deadlines set by the State for its preparation and the difficulty in awakening the interest of the school community for collective participation.

Author Biographies

Hamilton Matos Cardoso Júnior, Instituto Federal de Mato Grosso (IFMT)

Mestre em Ciências Sociais e Humanidades pelo Programa de Mestrado em Territórios e Expressões Culturais no Cerrado – Universidade Estadual de Goiás; Graduado em Geografia/UEG. Atuou como Bolsista Capes e é atualmente é Técnico em Assuntos Educacionais no Instituto Federal Goiano (IFMT).

Priscilla Fabiane de Brito, Universidade Estadual de Goiás (UEG) - Mestrado Interdisciplinar em Territórios e Expressões Culturais no Cerrado.

Graduada em Licenciatura Plena em Geografia pela Universidade Estadual de Goiás - Câmpus de Ciências Sócio Econômicas e Humanas. Mestranda em Territórios e Expressões Culturais no Cerrado (TECCER). É professora contratada da Rede Estadual de Educação de Goiás.

Divina Aparecida Leonel Lunas, Universidade Estadual de Goiás (UEG) - Programa de Mestrado Stricto Sensu em Territórios e Expressões Culturas no Cerrado.

Doutora em Desenvolvimento Econômico/Unicamp – Professora do Mestrado Interdisciplinar Territórios e Expressões Culturais no Cerrado - Universidade Estadual de Goiás - Bolsista do PROPIB (Programa de Incentivo à Pesquisa e Produção Científica).

Thiago Weslei de Almeida Sousa, Universidade Estadual de Goiás - UEG

Doutorando do Programa de Doutorado em Química (UEG); Mestre em Química (UEG); Licenciado em Química (UEG); Professor da Universidade Estadual de Goiás.

Published

2017-08-31

How to Cite

Cardoso Júnior, H. M., Brito, P. F. de, Lunas, D. A. L., & Sousa, T. W. de A. (2017). Dimensions of the construction and implementation of pedagogical political project: a case study. Education, 42(2), 451–466. https://doi.org/10.5902/1984644424745

Issue

Section

Continuous Demand