Natural science education and scientific literacy: skit ‘the atom’s dance’

Authors

  • Ricardo Eugenio Dill Licenciado em Ciências Biológicas, Centro de Educação Superior Norte do RS – CESNORS, Universidade Federal de Santa Maria – UFSM, Campus de Palmeira das Missões, Av. Independência, 3751, Palmeira das Missões, RS. Tecnólogo em Agroindústria pela Universidade Estadual do Rio Grande do Sul – UERGS.
  • Luciana Richter Licenciada em Ciências Biológicas; Mestre em Educação/UFSM. Docente do Curso de Ciências Biológicas, Laboratório de Ensino, Centro de Educação Superior Norte do RS - CESNORS, Universidade Federal de Santa Maria – UFSM, Campus de Palmeira das Missões
  • André Boccasius Siqueira Licenciado em Ciências: Habilitação em Biologia, Mestre em Educação Básica; Doutor em Educação/UNISINOS. Docente do Curso de Ciências Biológicas, Laboratório de Ensino, Centro de Educação Superior Norte do RS - CESNORS, Universidade Federal de Santa Maria – UFSM, Campus de Palmeira das Missões . Grupo de pesquisa AnPAP-EA/CNPq/UNISUL.

DOI:

https://doi.org/10.5902/2236117010743

Keywords:

Science teaching. Science teaching methodology. Atomic structure. Dramatization

Abstract

http://dx.doi.org/10.5902/2236117010743

This text is a report about a didactic experience of Natural Science with the view to promote learning of students of Basic Education using dramatization as a cooperater to the comprehension off an abstract theme about scientific knowledge, as is the atomic structure of chemicals. The representation of the atomic structure by the students was coordinate by the teacher through questions to the groups who represented the different components of the atom (Electrons, Protons and Neutrons). The action from the questions of the teacher consisted in to acts: the atom composition; the ionization; quantum leaps of an electron; and the nuclear fission. It follows that the students had a better comprehension of the theme from the skit in the classroom.

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Published

2013-09-23

How to Cite

Dill, R. E., Richter, L., & Siqueira, A. B. (2013). Natural science education and scientific literacy: skit ‘the atom’s dance’. Revista Eletrônica Em Gestão, Educação E Tecnologia Ambiental, 14(14), 2839–2845. https://doi.org/10.5902/2236117010743