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LEARNING (TO TEACH) ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES IN INITIAL TEACHER EDUCATION

Autores

DOI:

https://doi.org/10.5902/2176148548584

Palavras-chave:

Teacher education, English for Academic Purposes, English teaching

Resumo

The aim of this study is to analyze student teachers (STs) learning how to teach English for Academic Purposes (EAP) in a Languages without Borders Program Center in a public university in the south of Brazil. The data was generated through participant observation in an academic writing course offered to STs. The results suggest that STs learned both EAP and how to teach it by studying and producing academic genres, by sharing their knowledge with their peers, and by reflecting collectively on their teaching practices.

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Biografia do Autor

Simone Sarmento, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Doutora em Terminologia e Lexicografia pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), mestre em Estudos da Linguagem pela Lancaster University e em Linguística Aplicada pela UFRGS, professora adjunta da UFRGS e bolsista de produtividade em pesquisa do CNPq nível 2 2020/2023.

Ana Paula Seixas Vial, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Mestre em Estudos da Linguagem pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), graduada em Letras - Licenciatura com habilitação em Língua Inglesa e Língua Portuguesa pela mesma universidade e professora concursada da Rede Municipal de Ensino de Porto Alegre (RS).

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Publicado

2021-10-19 — Atualizado em 2022-07-11

Versões

Como Citar

Sarmento, S., & Vial, A. P. S. (2022). LEARNING (TO TEACH) ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES IN INITIAL TEACHER EDUCATION. Letras, 355–378. https://doi.org/10.5902/2176148548584 (Original work published 19º de outubro de 2021)