Reflections of future physical education teachers about your academic background process

Authors

  • Ricardo Jorge Franco Lima Escola Superior de Educação (IPVC-ESE) Instituto Politécnico de Viana do Castelo
  • Larissa Cerignoni Benites Universidade do Estado de Santa Catarina-UDESC
  • Rui Manoel Coelho Resende Centro de Investigação em Desporto, Saúde e Desenvolvimento Humano (CIDESD) Instituto Universitário da Maia
  • Silvia Maria Castro Fortes Cardoso Faculdade de Ciências e Tecnologia Universidade Nova de Lisboa

DOI:

https://doi.org/10.5902/2316546429483

Keywords:

Teachers Formation, Physical Education, Practicum, Initial Training.

Abstract

This qualitative study is dedicated to see how five future teachers of Physical Education- PE of Portugal understand their own academic training process and the relationship about their practicum experiences. The results showed that PEs feel the need for greater contact with the school reality during the academic formation and that their difficulties in the practicum concern the control and authority of the class when working modalities that were not present in the study plan. As a consideration, the presence of supervisors and supervisors as key to the support of the PE and the internship event is recorded.

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Author Biographies

Ricardo Jorge Franco Lima, Escola Superior de Educação (IPVC-ESE) Instituto Politécnico de Viana do Castelo

Professor Doutor, Instituto Politécnico de Viana do Castelo – Escola Superior de Desporto e Lazer.

Larissa Cerignoni Benites, Universidade do Estado de Santa Catarina-UDESC

Professora do Centro de Ciências da Saúde e do Esporte - CEFID 

Rui Manoel Coelho Resende, Centro de Investigação em Desporto, Saúde e Desenvolvimento Humano (CIDESD) Instituto Universitário da Maia

Professor Doutor, Instituto Universitário da Maia. Atualmente visitante na Universidade Federal de Santa Catarina- UFSC.

Silvia Maria Castro Fortes Cardoso, Faculdade de Ciências e Tecnologia Universidade Nova de Lisboa

Professora Doutora da Faculdade de Ciências e Tecnologia.

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Published

2018-04-06

How to Cite

Lima, R. J. F., Benites, L. C., Resende, R. M. C., & Cardoso, S. M. C. F. (2018). Reflections of future physical education teachers about your academic background process. Kinesis, 36(1). https://doi.org/10.5902/2316546429483

Issue

Section

Original articles