Experience report: activities developed in emergency remote teaching

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2447115168168

Keywords:

Ensino Remoto, Geografia, Relato de Experiência

Abstract

This experience report aims to present the results obtained during the activities developed in a public education school in the city of Barra da Estiva-Bahia, during the months of April and May 2021. This study was prepared based on the planning of a Geography teacher for a second-year high school class and the participation of the teacher’s classes during Emergency Remote Education (ERE). Through the Google Meet platform, a specific project was developed for the profile of the class in an emergency remote teaching environment, thereby, it is possible to see how the methodologies through projects help in the teaching and learning process in the remote teaching. The results obtained with the students of the 2nd year-class B, showed that the experience was quite satisfactory in relation to the teaching and learning process of Geography in the ERE.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Alice Angélica Mafra, Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia

Graduanda do curso de Licenciatura em Geografia pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia - UESB. Bolsista CNPq do Programa de Iniciação Científica. Membro dos grupos de Pesquisa NUAMSE/UESB. Atuou como bolsista no Programa de Iniciação a Docência (PIBID/UESB). Atuou como voluntária do Subprojeto de Geografia/PIBID/UESB.

Nereida Maria Santos Mafra De Benedictis, Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia

Professora Adjunta do Departamento de Geografia da Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia e do
Programa de Pós-graduação em Educação da UESB. Líder do NUAMSE - Núcleo de Análise em
Memória Social e Espaço.

References

SOUZA, Galdino Rodrigues de; BORGES, Eliane Medeiros; COLPAS, Ricardo Ducatti. Em defesa das tecnologias de informação e comunicação na educação básica: diálogos em tempos de pandemia. Plurais. Salvador, v.5, n.1 p.146-169, jan/abr. 2020. Disponível em https://www.revistas.uneb.br/index.php/plurais/article/view/8883. Acesso em: 21 jul. de 2021

IBGE. Estimativas populacionais dos municípios em 2019: Instituto Brasileiro de Geografia e Estatística. Rio de Janeiro: IBGE, 2019. Disponível em: https://sidra.ibge.gov.br/tabela/6579. Acesso em: 11 ago. de 2021.

Published

2022-12-18

How to Cite

Mafra, A. A., & Santos Mafra De Benedictis, N. M. (2022). Experience report: activities developed in emergency remote teaching. Experiência. Revista Científica De Extensão, 8(2), 105–112. https://doi.org/10.5902/2447115168168

Issue

Section

Experience Reports